به مناسبت روز جهانی استاندارد ، سهیلی راد مدیرکل استاندارد استان هرمزگان با حضور در مدرسه دخترانه شهرک مسکونی نیروگاه بخار بندرعباس زنگ استاندارد را به صدا درآورد.

به گزارش صبح دریانیوز ، داریوش محمودی مدیرعامل نیروگاه بندرعباس عنوان کرد : در پیک تابستان سال جاری، با تلاش متخصصان و پرسنل شرکت و باتوجه به افزایش ۱۱۵ مگاواتی توان واحدهای تولیدی، این نیروگاه شاهد رشد تولید به میزان ۲۲ درصد بود که به تولید ۱۰۵۰ مگاوات ساعت رسید.

محمودی به تشریح توانایی و پتانسیل شرکت پرداخت و افزود : باتوجه به شرایط سخت تولید و تهیه قطعات، این نیروگاه توانست با همکاری شرکت‌های دانش بنیان سازندگان ذیصلاح قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود را با رعایت استانداردهای بالای جهانی، ساخت و مورد بازسازی قرار دهد.

وی اضافه کرد : بهره برداری بهینه از تجهیزات موجود، پس از اتمام تعمیرات اساسی واحد چهار بخار و رفع اشکال از واحد یک گازی، باعث شد که تابستان امسال ضریب خروج اضطراری به ۱۱٫۶ درصد کاهش یافت.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خاطرنشان کرد : این واحد نیروگاهی تاکنون توانسته است در زمینه های شیمی مواد، مکانیک و برق کارشناسان بسیاری را تربیت کند که همگی درحال حاضر در اقصی نقاط کشور در صنایع مختلف مشغول به کار می باشند.

محمودی یکی دیگر از اقدامات این نیروگاه را انعقاد تفاهم نامه با مراکز علمی و پژوهشی عنوان کرد و افزود : نیروگاه بندرعباس آمادگی دارد در زمینه استفاده از آزمایشگاهها، کالیبراسیون قطعات و تجهیزات با اداره کل استاندارد استان هرمزگان همکاری تنگاتنگی داشته باشد.

سهیلی راد مدیرکل استاندارد استان هرمزگان با حضور در اتاق فرمان نیروگاه بندرعباس عنوان کرد : نیروگاه بندرعباس به عنوان قدیمی ترین صنعت استان هرمزگان نقش موثر و بسیار زیادی در توسعه صنایع استان داشته است.

وی از تلاش های ایثارگرانه پرسنل نیروگاه بندرعباس جهت تولید برق پایدار در تابستان امسال قدردانی کرد و افزود : علی رغم اینکه این نیروگاه قدمتی ۴۳ ساله دارد اما تمامی پرسنل این شرکت به گونه ای عمل کردند که هیچ خللی در روند تولید برق وجود نداشته باشد.

مدیرکل استاندارد استان هرمزگان در زمینه انعقاد تفاهم نامه فی ما بین پیشنهادات سازنده ای داد که پس از بررسی های کارشناسی در آینده ای نزدیک این قرارداد به امضا خواهد رسید.

سهیلی راد سپس با حضور در یکی از مدارس تحت پوشش نیروگاه بندرعباس و با تشویق پرشور دانش آموزان زنگ استاندارد را در این واحد آموزشی به صدا در آورد.

پایان خبر /