مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از افزایش ظرفیت تولید آب مجتمع ۲۰ روستایی سورک شهرستان جاسک با هدف تامین نیاز آبی شرب مردم در آستانه تابستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، عبدالحمید حمزه پور افزود: آب مورد نیاز مجتمع سورک تا پیش از این از سه حلقه چاه تامین می شد که با اضافه شدن چاه جدید ظرفیت تولید ۱۴ لیتر در ثانیه افزایش یافت.

وی در تشریح جزئیات این پروژه خاطرنشان کرد: چاه شماره چهار سورک با عمق ۳۹ متر بصورت دستی و با قالب بندی بتنی حفر شده که برای تجهیز آن اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرعامل آبفا همچنین از اجرای خط انتقال آب در حد فاصل چاه شماره سه تا چهار به طول ۵۰۰ متر خبر داد و گفت: با وارد مدار شدن چاه شماره ۴ جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر از ظرفیت ایجاد شده بهره مند خواهند شد.

حمزه پور در ادامه با بیان اینکه تامین نیاز آبی روستاها به عنوان یکی از ضروریات به عنوان کار جهادی در دولت مردمی در دستور کار آبفا قرار گرفته است، عنوان کرد : آبفا تمام توان خود را به کار گرفته تا روستائیان هرمزگان از نعمت آب شرب پایدار بهره مند شوند.

به گفته وی، در حال حاضر در اکثر شهرستان ها پروژه های فعال آبرسانی وجود دارد که با وارد مدار شدن آنها زمینه تامین آب پایدار روستاها را فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام