رئیس کل دادگستری هرمزگان از انهدام یک باند بزرگ قاچاق سازمان یافته سوخت در بندرعباس خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، مجتبی قهرمانی اظهار داشت : به دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان طی یک عملیات ضربتی توسط نیروهای دریابانی، یک باند قاچاق سازمان یافته سوخت در بندرعباس ، شناسایی و منهدم شد.

قهرمانی در ادامه افزود : این باند سازمان یافته با استفاده از نفرات و تجهیزاتی که در اختیار داشت، ماهانه ۶ میلیون لیتر سوخت از نوع گازوئیل را از طریق دریا قاچاق می کرد.

وی تصریح کرد : مأموران دریابانی همچنین پس از شناسایی و توقیف یک فروند لنج متعلق به اعضای این باند، در بازرسی از شناور مذکور، ۳۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط نمودند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد : پس از هماهنگی‌های لازم با مراجع ذیربط تاکنون، ۱۰ نفر از اعضای این باند سازمان یافته قاچاق سوخت، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده اند.

قهرمانی همچنین با بیان اینکه مرتکبین قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند ، تصریح کرد : در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا؛ شناور دخیل در امر قاچاق نیز به نفع دولت ضبط خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد : اقدامات مجرمانه قاچاقچیان سوخت از زیر چتر اطلاعاتی دستگاه قضایی و ضابطین مخفی نخواهد ماند و مجازات مرتکبین چنین جرایمی قاطع و بدون اغماض خواهد بود.

پایان خبر /