نخستین نشست کمیته تخصصی بانوان مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران با حضور مشاورین و مسئولان امور بانوان شهرداری های کلانشهرهای کشور به میزبانی شهرداری تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، در این نشست محمد امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجمع ، اردبیلی مشاور شهردار تهران در امور بانوان و رئیس کمیته و قاسم پور نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز حضور و به ایراد سخنرانی پرداختند.

فریده عامری سیاهویی در نشست کمیته تخصصی بانوان کلانشهرها بیان داشت : توجه به زیر ساختهای شهری بر اساس افزایش پروژه های عمرانی خانواده محور در شهرها میتواند باشد.

عامری سیاهویی عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس که در این نشست حضور داشت گفت : پروژه های عمرانی خانواده محور تعریف جدیدی برای توسعه شهرها نیست این مساله در حقیقت توسعه مشارکتی و مردم محور را نشان می دهد که شهروندان در راستای تحقق اهداف مدیریت شهری گام بر می دارند و به نوعی مشاور مدیریت شهری محسوب می شوند.

وی افزود : توجه به کار آفرینی بانوان و ایجاد زیر ساختهای در جهت فعالیت مستمر بانوان در همه حوزه ها امری اجتناب ناپذیر است که باید به آن توجه ویژه شود مشارکت های خانواده ها در بحث مدیریت شهری باعث می شود برنامه های مدیریت شهری بر اساس خانواده ها تنظیم شود زیرا خانواده رکن اصلی ساختار اجتماعی یک شهر است و همه برنامه ها در شهرها بر مبنای تحقق کیفیت زندگی شهروندان و خانواده ها می باشد ارتقا کیفیت زندگی ایرانی اسلامی با توجه به دستور العمل های تدوین شده برای تحقق بیشتر سبک زندگی خاص یک خانواده ایرانی امری مهم کاربردی و اجرائی است.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار داشت :در این نشست براجرای پروژه ها خانواده محور در حوزه های مختلف مطرح شد که باید طرح های خانواده محور مشارکتی در محلات استارت زده شود واولویت بندی پروژه ها باید بر اساس جمع بندی مردم محلات باشد و مردم اولویت را مشخص کنند که با این روش مردم احساس میکنند در مدیریت شهری شریک هستنند و بسیاری از مسایل اجتماعی و معظلات شهری رفع خواهد شد.

گفتنی است ،در این نشست تخصصی فاطمه حاجی نژاد مشاور امور بانوان شهرداری بندرعباس نیز حضور داشتند حاجی نژاد خاطر نشان کرد :مساله مهم در حوزه خانواده در شهر ها توجه به ظرفیت های همه اقشار است که بانوان با توجه به نقش مهم و اثر گذار خود در محیط اجتماعی میتوانند کمک های زیادی به افزایش کیفیت زندگی و سبک زندگی ایرانی اسلامی داشته باشند و اینکه مکانیزم توسعه شهرها همواره بایدبر مبنای توجه به خانواده ها باشد.

انتهای پیام