استاندار هرمزگان گفت : ۷۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای شامل سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی در قالب طرح شهید سلیمانی ، احداث و در اختیار مدارس قرار گرفته است.

به گزارش صبح دریانیوز ، مهدی دوستی افزود : طرح شهید سلیمانی در دولت مردمی با هدف ایجاد ۲ هزار و ۱۰۰ فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در کشور آغاز شد که استان هرمزگان این طرح را به صورت جدی دنبال کرد و امروز شاهد تحقق این امر فراتر از تعهدات در حوزه فضاهای ورزشی سرپوشیده و روباز هستیم.

دوستی بیان کرد : فاز دوم طرح شهید سلیمانی در هرمزگان نیز آغاز شده است که باعث می‌شود در قالب این طرح بتوانیم ۲ بازوی اصلی‌مان در حوزه زیرساختی مربوط به مدارس و بهداشت و سلامت دانش‌آموزان را پیش ببریم.

وی اظهار کرد : همچنین درحال حاضر ۱۹۰ مدرسه جدید در قالب ۸۰۰ کلاس درس آماده افتتاح برای سفر دوم رییس جمهور به استان هرمزگان است.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان نیز با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی در قالب طرح شهید سلیمانی برای احداث فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای بویژه فضاهای سرپوشیده در استان جذب شده است ، یادآور شد : هشت سالن ورزشی سرپوشیده، ۵۰ زمین چمن مصنوعی درون مدرسه‌ای و همچنین ۳۵ زمین بازی‌های ساحلی در قالب این طرح در دست تکمیل بوده و در سفر رییس جمهور این فضاها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

محمد قویدل افزود : متوسط سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزی در استان هرمزگان تا قبل از دولت سیزدهم، ۳۷ صدم مترمربع بود که اکنون تا حدود سه برابر رشد داشته است.

وی ابراز کرد : اگر بتوانیم در کنار بُعد آموزشی، در حوزه فرهنگی، تربیتی و ورزشی نیز اقدامات قوی در مدارس انجام دهیم، این مساله در آینده استان به لحاظ نیروی انسانی و سلامت نسلی که اکنون در حال فعالیت هستند، تاثیر بسزایی خواهد داشت.

پایان خبر /