مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در نشست خبری بمناسبت دهه تولید و تجارت با اشاره به احیای واحدهای صنعتی راکد در استان گفت : به صورت مجموع تعداد ۴۸ واحد سال گذشته در این استان احیا شده و به شکل قابل توجهی رونق تولید و اشتغالزایی را به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سید امیر امیری‌زاد با بیان اینکه ۲۵ واحد صنعتی از این تعداد در داخل شهرک‌ها و ۲۳ واحد صنعتی نیز در خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی هرمزگان احیا و راه‌اندازی شد ، افزود : ۶۴ واحد راکد داریم که طبق برنامه امسال ۴۵ واحد به چرخه تولید بر می گردد.

امیری زاد عنوان کرد : راه‌اندازی مجدد این واحدها، هزار و ۶۰ شغل جدید در واحدهای صنعتی هرمزگان ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد : احیای واحدهای راکد و بازگرداندن تولید به چرخه اقتصادی از سیاست هایی است که مجدانه آن را پیگیری می‌کنیم و با تبیین چشم اندازهای تولیدی به دنبال رشد حداکثری صنایع کوچک و متوسط در استان هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان ، خاطرنشان کرد : هم‌اکنون ۷۴۹ طرح در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان در دست ساخت است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال حدود ۱۵ هزار نفر ایجاد می‌شود.

امیری زاد ، ادامه داد : بهره‌برداری از این طرح‌های صنعتی کوچک و متوسط با حجم بالای اشتغال، تحول بزرگی در سطح شهر ها و اشتغال صنعتی استان هرمزگان رقم می‌زند.

وی مطرح کرد: سال گذشته در زمینه خدمات نرم‌افزاری بحث عارضه‌یابی واحدهای صنعتی را شروع کردیم که ۱۶ طرح مورد ارزیابی قرار گرفت و خدمات کسب و کاری که در واقع در راستای رفع چالش‌ها بود، انجام شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان ، اذعان داشت : در حال حاضر ۳۲ شهرک ناحیه صنعتی مصوب در استان داریم که از این تعداد ۲۵ شهرک به بهره‌برداری رسیده و ۷ شهرک نیز در حال ساخت و ساز است.

امیری‌زاد ، اضافه کرد : پیش‌بینی‌مان بر این است که این ۷ ناحیه صنعتی امسال تا زمان سفر رییس جمهور به بهره‌برداری برسد که البته بخشی از این‌ها اکنون آماده واگذاری به سرمایه‌گذاران است.

وی ابراز داشت : با آماده‌سازی این نواحی صنعتی زمینه استخراج ۳۸۰ طرح صنعتی فراهم می‌شود.

این مسئول ، یادآور شد : در حال حاضر در این ۲۵ واحد شهرک صنعتی بهره‌برداری شده نیز یکهزار و ۲۷۸ قرارداد با سرمایه‌گذار منعقد شده که از این تعداد ۵۲۹ مورد به بهره‌برداری رسیده و اشتغال ۷۲۳۶ نفری هم ایجاد شده است.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /