مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: از تاریخ 26 اسفند 1400 تا 14 فروردین سال جاری 3 میلیون و 436 هزار و 853 نفر وارد استان هرمزگان شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، سهراب بناوند بابیان این مطب گفت: بر همین اساس مجموع تردد خودرو به جزایر ۵۸۶ هزار و ۳۰۴ خودرو و مجموع تردد مسافر به جزایر ۲  میلیون و ۹۳۵ هزار و ۸۸ نفر است.

بناوند با اشاره به اینکه بازدید و نظارت بر تأسیسات گردشگری استان باهدف خدماترسانی بیشتر به مسافران و گردشگران نوروزی افزایش یافت، افزود: در همین زمان ۳۸۱ بازدید نظارتی از اماکن تحت پوشش این اداره کل انجام شد که از این تعداد ۴۳ فقره تشویق، ۹۶ مورد تذکر و ۱۹ اخطار صادر شد.

وی جمع اقامت در استان هرمزگان را به‌جز مناطق آزاد کیش و قشم ۳ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۲۱۴ نفر عنوان کرد و افزود:  جمع اقامت در استان هرمزگان با مناطق آزاد کیش و قشم ۷ میلیون ۱۳۴ هزار و ۹۶۳ نفر است.

بناوند در خصوص ستاد استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی گفت: به همت شهرداری و مدیریت فرمانداری بندرعباس در تاریخ ۲۷ اسفند ستاد استقبال از مهمانان نوروزی در ورودی شهر بندرعباس افتتاح شد.

بناوند ادامه داد: ستاد استقبال از مهمانان نوروزی در ورودی همه مراکز شهرستان‌های استان نیز برپا شد و خدمات موردنیاز گردشگران و مسافران مانند راهنمایی به محل‌های اسکان ایمن و معرفی جاذبه‌های گردشگری را انجام می‌دادند.

وی با اشاره به استقبال از مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهر بندرعباس گفت: هم‌زمان با تحویل سال نو از اولین مسافرین و گردشگران ورودی به شهر بندرعباس با اهدا و گل و شیرینی و بسته‌های فرهنگی در فرودگاه، راه‌آهن و اسکله شهید حقانی بندرعباس استقبال شد.

بناوند در خصوص معرفی صنایع‌دستی استان به مسافران و گردشگران نوروزی گفت: در شهرستان‌های استان نمایشگاه‌های صنایع‌دستی در قالب ۱۰۰ غرفه از ۲۷ اسفند تا ۱۲ فروردین برپا شد و در کنار این نمایشگاه‌ها غرفه‌هایی نیز برای معرفی جاذبه‌های گردشگری و پخت غذاهای محلی برپاشده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان با اشاره به برگزاری نوروزگاه در استان گفت: رویداد نوروزگاه در بندرعباس و مراکز شهرستان‌ها هر شب از ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین سال جاری باهدف معرفی آیین، رسوم و فرهنگ مردم هرمزگان برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین استراحتگاه‌های بین‌راهی عشایری (سیاه‌چادر) برای جذب بیشتر گردشگران و مسافران در شهرستان حاجی‌آباد راه‌اندازی شد.

بناوند آمار بازدید از اماکن تاریخی، تفریحی و طبیعی را ۲ میلیون و ۹۶ هزار و ۷۳۵ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۲۵۷ هزار و ۷۵۷ نفر از اماکن تاریخی، ۷۳۹ هزار و ۲۴۱ نفر از اماکن تفریحی، ۴۳۴ هزار و ۱۴۶ نفر از اماکن طبیعی، ۸۵ هزار و ۱۴۵ نفر از اماکن سلامت، ۵۵۵ هزار و ۷۵۱ نفر از اماکن مذهبی و ۷ هزار و ۹۳۲ نفر از موزه‌ها بازدید کردند.

انتهای پیام