مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان گفت : مشترکین خانگی که الگوی مصرف را رعایت نکنند و به اخطار قطع بی توجه باشند ، برق آنها قطع می شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد کریمی افزود : مصرف برق مشترکین خانگی بصورت مستمر اندازه گیری و به مشترکین پرمصرف اخطار داده می شود. در صورت بی توجهی به اخطارها و ادامه روند مصرف بی رویه برق آنها قطع می شود.

به گفته کریمی ، برای مشترکین خوش مصرف هم بسته های تشویقی از خردادماه اجرا شده که هر مشترک در صورت کاهش مصرف نسبت به سال گذشته به ازای هر کیلووات ساعت تا ۲۰ برابر هزینه برق مصرفی پاداش دریافت می کند.

وی اظهار داشت : همه مشترکان حق برخورداری از انرژی پایدار و مطمئن دارند اما برخی مشترکین با مصرف بی رویه و بیش از الگوی تعیین شده باعث فشار به شبکه و افت ولتاژ می شوند.

شرکت توزیع نیروی برق برای عدالت در توزیع انرژی برق به همه مردم استان ،برای پرمصرف ها جرایمی در نظر گرفته است که در صورت مصرف بیش از الگوی ۳ هزار کیلووات ساعت در ماه هزینه برق آنها تا ۳۰ برابر افزایش می یابد. علاوه بر جریمه مشترکین پرمصرف به آنها اخطار نیز داده می شود تا مصرف خود را متعادل کنند در صورت ادامه این روند برق آنها به ناچار قطع می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در ادامه گفت : استان هرمزگان در این روزها بخاطر ورود موج گرما شاهد افزایش مصرف برق بخصوص در بخش خانگی است. هم استانیها برای حفظ پایداری شبکه از وسایل پرمصرف و غیر ضرور در ساعات اوج بار استفاده نکنند و کولرهای اضافه را در اوقات بعد از ظهر خاموش کنند.

پایان خبر /