در بیست و ششمین همایش ملی شرکتهای برتر اقتصاد ایران ( IMI-100 ) از شركت پالايش نفت بندرعباس به عنوان شرکت برتر اقتصاد ایران تجلیل شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، در این رتبه بندی که بر اساس گزارش مالی سال ۱۴۰۱ شرکت ها انجام شد ، ۵۰۰ شرکت برتر از سوی سازمان مدیریت صنعتی مورد تجزیه و تحلیل مالی و اقتصادی قرار گرفتند که بر این اساس شرکت پالایش نفت بندرعباس با قرار گرفتن در جمع برترین شرکت های کشور، در شاخص فروش رتبه چهارم را کسب کرد.

این مراسم که با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت ، وزیر اقتصاد ، مقامات اقتصادی و صنعتی کشور ، مدیران شرکت‌های برتر ایران در تهران برگزار شد ، شرکت پالایش نفت بندرعباس در شاخص ارزش افزوده نیز در جمع ۱۰ شرکت برتر کشور قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت : با تلاشهای کارکنان این شرکت برای حفظ روند مستمر تولید و بدون وقفه فرآورده های نفتی باکیفیت و هماهنگی در اجرای برنامه های فرآیندی و تعمیراتی، این شرکت بر اساس صورتهای مالی سال ۱۴۰۱ موفق شد در بین ۵۰۰ شرکت برتر کشور، رتبه چهارم شاخص فروش را کسب کند.

هاشم نامور افزود : شرکتهایی که در بین ۵۰۰ شرکت برتر قرار گرفته اند، بنگاه های بزرگ اقتصادی کشور هستند که نقش مهمی در رشد تولید، اشتغالزایی، صادرات و به طور کلی توسعه اقتصادی کشور دارند و با اقدامات صورت گرفته در شرکت پالایش نفت بندرعباس در راستای رشد تولید، کاهش ضایعات و افزایش بهره وری و رشد شاخص های اقتصادی، این شرکت با همت کارکنان متعهد خود موفق شده است همواره جایگاه خود را در جمع شرکت های برتر اقتصاد کشور حفظ کند.

نامور گفت : شرکت پالایش نفت بندرعباس به عنوان یکی از شرکت های مهم پالایشی وظیفه تولید فرآورده های نفتی استراتژیک را بر عهده دارد که اساس این تولید فرآیندهای پیچیده علمی و همچنین اجرای طرح های توسعه محور متکی بر دانش برای تولید محصولات با کیفیت برای تامین انرژی بخش های مختلف جامعه است که موجب شکوفایی اقتصاد و در نهایت پویایی کل کشور می شود، از این روز متخصصان این شرکت در بسیاری از موارد توانستند با تکیه بر تخصص، تجربه، دانش و استفاده از ظرفیت های علمی و طرح های دانش بنیان، علاوه بر جلوگیری از توقف تولید، موجب قطع وابستگی، صرفه جویی اقتصادی و همچنین جلوگیری از خروج ارز از کشور شوند.

گفتنی است ، در این همایش شرکتهای برتر اقتصاد ایران بر اساس ۳۳ شاخص مختلف رتبه بندی شده‌اند که این شاخص‌ها در هفت گروه اندازه و رشد، سودآوری و عملکرد، بهره‌وری، صادرات، نقدینگی، بدهی و بازار در نظر گرفته شده‌اند.

پایان خبر /