رئیس پارک علم و فناوری استان هرمزگان ، با اشاره به تاریخچه پارک علم و فناوری در هرمزگان گفت : مرکز نوآوری در بندرخمیر در هفته دولت با همکاری شهرداری خمیر به بهره برداری می رسد .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، علیرضا نصیری با گرامیداشت هفته دولت در نشستی خبری در جمع خبرنگاران استان ، بیان داشت : در هرمزگان ۲ مرکز رشد در بندرعباس و یک مرکز در میناب داریم همچنین در سایر شهرستان‌های استان به دنبال راه اندازی مراکز نوآوری هستیم.

نصیری با بیان اینکه پارک علم و فناوری هرمزگان جز پارک های با سطح ۳  و نسل سوم است ، افزود : مراکز رشد به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های داخلی پارک های علم و فناوری در دانشگاه‌ها است.

وی، اضافه کرد: مرکز رشد در حوزه شرق هرمزگان در میناب راه اندازی شده و در حوزه غرب استان در  بندرلنگه در حال راه اندازی هستیم و یک مرکز نیز در بندر خمیر در هفته دولت افتتاح می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با اشاره به اینکه در قشم پارک علم و فناوری تخصصی زیست دریا داریم ، عنوان کرد :  پارک های علم و فناوری ارتباطی تنگاتنگ و ساختارمند با دانشگاه ها و مراکز آموزشی دارد و در قالب تجاری سازی ایده ها و اختراعات وارد عمل می شود ، هرچه دانشگاه‌ها به رشد و تعالی بیشتری رسیده باشند، شرکت‌های دانش‌بنیان نیز توانمند‌تر و با پیشوانه علمی و تجاری قوی‌تری عمل می‌کنند.

نصیری،  تصریح کرد: در مجموع ۸۵ هسته و واحد فن آور در دوره‌های رشد مقدماتی و رشد و پسا رشد در هرمزگان فعالیت می کنند.

این مسئول ،توضیح داد : در سال گذشته ۴میلیارد تومان تسهیلات به هسته‌ها و واحد‌های نوآور  اختصاص یافت که بصورت بازپرداخت سه ساله و با دوره  تنفس ۲ ساله و سود ۵ درصد بود.

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان ، یادآور شد : صندوق پژوهش و فناوری با کمک صنایع در هرمزگان تشکیل شده است که با حمایت پالایشگاه نفت بندرعباس و فولاد هرمزگان فعالیت می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه برای درآمد پارک علم و فناوری  سوله سازی را در برنامه کاری خود داریم، تشریح کرد : باساخت سوله و کرایه دادن آن با تخفیف ویژه به متقاضیان هم به آنها کمک می شود و هم برای پارک آورده مالی دارد.

نصیری ، افزود : درست است که پارک علم و فناوری یک نهاد حمایتی است اما حمایت وکمک بلاعوض ندارد ، کسب و کار باید در محیط سخت بازار باشد تا متقاضی بتواند در شرایط سخت نیز کسب و کارش را اداره کند .

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان با بیان اینکه سرمایه گذار منطقه ای و کشوری داریم ، اذعان داشت : مردم هرمزگان به لحاظ اقلیم و فرهنگ کسب و کارشان در زمینه ماهیگیری ، کشاورزی، بازرگانی بوده است و وجود صنایع بزرگ که از بیرون استان به دلیل همجواری با دریا در اینجا تاسیس شده اند ، باعث نبود شرکت های کوچک و متوسط و در نهایت توسعه نامتوازن شده اند .

نصیری ، تاکید کرد : تلاشمان را می کنیم تا با توسعه ایده ها باعث شکل گیری شرکت های دانش بنیان کوچک و متوسط بیشتری در استان باشیم تا به توسعه متوازن دست یابیم .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

انتهای پیام