معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان از برگزاری دوره آموزشی بیماری های نوپدید و نو ظهور میگو با تاکید بر بیماری لکه سفید با همت اداره کل شیلات هرمزگان برای بهره برداران ، کارشناسان فنی بهداشتی و تولید صنعت تکثیر و پرورش میگو در سالن جلسات اداره کل شیلات هرمزگان خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، ابراهیم عالی زاده با اشاره به تدریس این دوره آموزشی توسط محمدرضا زاهدی گفت : این دوره آموزشی به صورت ویژه تری به بیماری لکه سفید که قابلیت اپیدمی شدن دارد پرداخته است.

عالی زاده با بیان اینکه در صورت بروز بیماری لکه سفید، مزرعه با تلفات سنگین همراه خواهد بود،گفت : یبماری لکه سفید در حال حاضر جدی ترین و سخت ترین بیماری ویروسی تاثیر گذار در انواع گونه های میگو است. وی افزود: یکی دیگر از بیماری های نوپدید میگو سندرم مرگ زود رس در میگو (EMS) است که از سال ۲۰۱۰ میلادی در برخی از کشورهای جنوب شرق آسیا شایع شده که باعث خسارات زیادی به صنعت میگو در کشورهای درگیر شده است.

معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان افزود : در این دوره آموزشی مباحثی پیرامون رعایت اصول بهداشتی و بیو سکوریتی در مراکز تکثیر و پرورش میگو مطرح شد.

ابراهیم عالی زاده با اشاره به اهمیت و جایگاه پیشگیری نسبت به درمان بیماری ، افزود : این کارگاه آموزشی بیشتر پیرامون بیماری لکه سفید و همچنین روش های پیشگیری و مدیریت آن پس از بروز بیماری در مزرعه به منظور کاهش خسارت بوده است.

عالی زاده با اشاره به اینکه این کارگاه آموزشی در راستای انتقال و اطلاع‌رسانی یافته‌ها و تحقیقات پژوهشی و همچنین پاسخگویی به نیاز بهره‌برداران و آبزی‌پروران در رابطه با بیماری لکه سفید میگوهای پرورشی برگزار شده است گفت : ارتقاء کیفیت و سلامت میگوی تولیدی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی و افزایش دانش فنی بهره برداران از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

همچنین گفتنی است ، در پایان مقرر شد به شرکت کنندگان در این دوره گواهی معتبر اعطاء شود.

پایان خبر /