در مراسمی با حضور مدیرکل شیلات استان ، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش ، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان ، معاون آبزی پروری شیلات استان ، مدیر عامل اتحادیه تعاونی های صیادی استان و مدیر عامل تعاونی صیادی کیش سرپرست جدید اداره شیلات کیش منصوب شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، مدیرکل شیلات هرمزگان گفت : خوشبختانه شیلات کیش ظرفیت های خوبی در حوزه صید و صیادی و آبزی پروری دارد و بی شک می تواند به الگویی درخشان در این حوزه تبدیل شود.

مسعود بارانی با اشاره به اینکه کیش الگوی موفق صیادی بدون تور(صید و صیادی با قلاب) است و موفقیت های خوبی در صید با رشته قلاب داشته است عنوان کرد : حل مشکلات جامعه صیادی توسعه و بهره وری بیشتر از ظرفیت های آبزی پروری در کیش از قبیل پرورش ماهی در قفس، پرورش جلبک، پرورش صدف،تکثیر وپرورش ماهیان زینتی و …. ، توسعه خدمات به جامعه صیادی جزیره کیش و همچنین انضباط بخشی بیشتر به فعالیت های صید و صیادی در کنار تقویت پایگاه حفاظت منابع آبزیان شیلات کیش از برنامه های پیش رو حوزه صید و صیادی این جزیره است و امید است با برنامه ریزی صورت گرفته شاهد رشد و توسعه صید و صیادی این جزیره باشیم.

بارانی افزود : امید است با پیگیری ها و اقدامات و تعامل های موجود بتوانیم رشد شاخص‌های تولید و اشتغال را بیش از پیش شاهد باشیم و با همدلی و همراهی برنامه های خوب دولت مردمی در این شهرستان را به ثمر برسانیم.

وی با بیان اینکه بدون شک تسهیل و ارتقای خدمات رسانی به جامعه صیادی و همچنین حمایت از فعالیت های آبزی پروری ، صید و صیادی همواره در دستور کار شیلات قرار دارد گفت : استقرار ۳۰۰ سازه زیستگاه مصنوعی در آبهای جزیره کیش در راستای بهسازی و بازسازی ذخایر آبزیان نیز از اقدامات خوب دولت مردمی در این جزیره بوده است.

معاون اجتماعی و فرهنگی کیش نیز در این مراسم فعالیت های شیلاتی را محوری برای توسعه بیش از پیش جزیره کیش خواند.

سید علیرضا فاطمیان پور ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل شیلات ، از تلاش‌های شبانه روزی صیادان جزیره تشکر کرد و ایشان را قشر زحمت کش کیش خواند و رسیدگی به مشکلات ساکنان و بومیان کیش را از اولویت های سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد.

در این مراسم ضمن دیدار با جامعه صیادی جزیره کیش، طی حکمی از سوی مدیرکل شیلات هرمزگان پیمان هاشمی به عنوان سرپرست شیلات جزیره کیش منصوب شد.

گفتنی است ، پیمان هاشمی دانش آموخته کارشناسی ارشد تکثیر و پرورش آبزیان است و پیش از فعالیت های موثر مختلفی در شیلات استان داشته است.

پایان خبر /