مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان در نشستی خبری پیرامون تشریح برنامه های ویژه ماه محرم در استان ، گفت: در آستانه ماه محرم طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در ۴۵ بقعه متبرکه شاخص این استان برگزار می شود .

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عباس مسعودی ،افزود: برنامه‌های بصیرت عاشورایی در قالب فرهنگی و تبلیغی، سخنرانی‌های مذهبی، عزاداری و برپایی خیمه‌های معرفت در آستان مقدس امام‌زادگان و بقاع متبرکه و همچنین اجرای صحیح نیات واقفان در موضوعات روضه‌خوانی، عزاداری و اطعام عزاداران است.

حجت‌الاسلام مسعودی ، عنوان  کرد: اجرای برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان و بقاع متبرکه هرمزگان از اول محرم آغاز شده و تا دوازدهم محرم ادامه دارد.

وی ، بیان داشت : بیش از ۸۰ مُبلغ دینی و مذهبی برای اجرای برنامه‌های دهه محرم در قالب طرح بصیرت عاشورایی به ۴۵ بقعه شاخص، مساجد و مناطق محروم استان اعزام می شوند.

حجت الاسلام مسعودی یادآورشد: همایش شمیم حسینی، همایش شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، برگزاری همایش رهروان زینبی در ۵ بقعه شاخص هرمزگان در  امامزاده سید مظفر بندرعباس ، امامزاده سید مظفر قشم ، امامزاده سید سلطان محمد رودان ، امامزاده شاه قطب الدین حیدر رودان ، امامزاده سید محمد حاجی آباد، عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی و اقامه نماز جماعت از دیگر برنامه‌های عزاداری سرور و سالار شهیدان در بقاع متبرکه هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مشارکت در اجرای برنامه‌های دهه محرم را مردم دارند، مطرح کرد : بیش از ۷۰ درصد نیات واقفان استان مربوط به عزاداری سید و سالار شهیدان است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه هرمزگان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۴۰ وقف جدید در استان ثبت شد، تصریح کرد : تا پایان امسال نیز ثبت ۷۰ وقف جدید در برنامه داریم.

این مسئول ادامه داد: درحال حاضر ۷۷۷۴  موقوفه انتفاعی و منفعتی در استان هرمزگان به ثبت رسیده است که این موقوفه‌ها ۱۵ هزار رقبه دارند.

وی خاطرنشان کرد : بیشترین موقوفه‌های ثبتی در اوقاف و امورخیریه هرمزگان همجون مساجد، مدارس، تکیه‌ها و حسینه‌ها در حوزه انتفاعی بوده و تعداد اندکی نیز منفعتی است که براساس نیات واقفین از محل درآمد آن‌ها برای اجرای فعالیت‌ها استفاده می شود.

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /