آیین تحلیف ۱۲ نفر از داوران حرفه‌ای دادگستری استان هرمزگان با حضور مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری و مظفر حمزه ئی رئیس توسعه حل اختلاف استان و جمعی از مسئولان قضایی در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، مجتبی قهرمانی در این مراسم بر لزوم تخصصی شدن امر داوری تأکید کرد و گفت : نهاد داوری می تواند ضمن تقویت نظام دادرسی، پرونده های وارده به دستگاه قضایی را کاهش دهد تا وقت قضات صرف پرونده های مهم تری شود.

قهرمانی افزود : توجه به موضوع داوری به عنوان یکی از مصادیق بارز قضازدایی از جمله محور‌هایی است که به منظور پیشبرد اهداف در مدیریت کلان قوه قضاییه همواره بر آن تأکید شده است.

وی تصریح کرد : قضات ، با اعتماد به داوران حرفه‌ای، امور تخصصی را به آن‌ها واگذار می‌کنند و به همین دلیل لازم است صدور آرای داوری به دور از سهل‌انگاری و با دقت کافی به صورت مستند و مستدل باشد تا ضمن اقناع طرفین از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین خاطرنشان کرد : دادگستری استان هرمزگان در حوزه ساماندهی امور مرتبط با داوری، اقدامات متعددی را در دستور کار خود قرار داده که از مهمترین آن‌ها می توان به برنامه ریزی برای ایجاد مجتمع کانون داوران و تأکید بر ارجاع پرونده ها به داوران حرفه‌ای و در حوزه های تخصصی اشاره کرد.

در پایان این مراسم ، ۱۲ نفر از پذیرفتگان دوره داوران حرفه‌ای شامل ۸ داور و ۴ میانجی ضمن ادای سوگند در پیشگاه قرآن کریم و قرائت سوگندنامه داوری به جمع داوران حرفه‌ای دادگستری استان هرمزگان پیوستند.

پایان خبر /