با حضور استاندار هرمزگان ۲۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای خصوصی در هرمزگان به طور همزمان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، در مراسمی که با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نیروگاه تولید برق هرمزگان برگزار شد ، علاوه بر بر افتتاح مرکز آموزش جوار کارگاهی شهید خلیل تختی نژاد مدیریت تولید برق هرمزگان، ۲۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای خصوصی نیز به بهره‌برداری رسید.

مهدی دوستی در این جلسه با تاکید بر اینکه انطباق نقشه آموزشی کشور با نقشه توسعه استان یک نیاز جدی و ضروری است گفت : یک ضعف که ما داشتیم عدم انطباق رشته‌های دانشگاهی و در فارغ التحصیلان با نیازهای روز استان و نیاز صنایع بود.

وی افزود : بنابراین نیاز بود برای حل این مشکل و تامین نیاز استان به نیروی فنی مهارتی به آموزش‌های مرتبط روی بیاوریم، بر همین اساس از مهر ماه سال گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت و ۱۲ هنرستان جوار مورد بهره‌برداری قرار گرفت، مهرماه امسال نیز ۱۵ هنرستان جوار فعالیت خود را آغاز خواهند کرد که مجموع این ظرفیت ایجاد شده منطبق با نقشه توسعه استان بوده است.

استاندار هرمزگان گفت : از این ۲۷ هنرستان جوار بخشی به حوزه صنعتی و بخشی به حوزه کشاورزی اختصاص دارند، اولویت اصلی اما در حوزه صنعت بوده و بیشتر به این حوزه پرداخته شده است.

دوستی تصریح کرد : کاری که امروز انجام شد اقدامی خوب است و هنرستان‌ها در خود صنعت ایجاد میشوند و منطبق بر بهره‌وری هم هست و صرفه جویی در اعتبارات و منابع مالی را در پی خواهد داشت از سوی دیگر دانش‌آموزان با بستری که در حوزه‌ آشنایی مهارت آموزی برایشان فراهم می‌شود بستر لازم برای جذب در صنعت مورد نظر را نیز به دست خواهند آورد.

وی گفت : گام نهایی در حوزه آموزش، تضمین اشتغال است که برای این مسئله هم در حال نهایی کردن برخی امور هستیم تا فارغ‌التحصیلان و آموزش دیدگان این آموزشگاه‌ها جذب صنایع شوند این مسئله به نفع صنایع هم هست که نیروی ماهر مورد نیاز را جذب می‌کنند.

گفتنی است ، در ابتدای مراسم استاندار هرمزگان با حضور در یادمان شهدا به مقام شامخ این شهیدان ادای احترام کرد در پایان نیز توسط استاندار هرمزگان از جمعی از مدال آوران فنی مهارتی استان که در سطح رویدادهای ملی که برای استان مدال‌های رنگارنگ به ارمغان آورده بودند و همچنین از جمعی از خیرین مهارتی استان تجلیل بعمل آمد.

پایان خبر /