مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از فعال بودن پروژه های آبرسانی در شهرستان قشم با اعتبار بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت : یکی از این پروژه ها ، آب شیرین کن باسعیدو است که طی دو ماه آینده باعث تحول در وضعیت آبرسانی قشم خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عبدالحمید حمزه پور در نشست هم اندیشی رفع تنش آبی قشم که با حضور حجت الله عبدالملکی دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مسئولان محلی برگزار شد ، افزود : وزیر نیرو ، تامین آب قشم را جزو پروژه های ویژه و اولویت دار قرار داده و استاندار هرمزگان نیز به طور جدی پیگیر تحقق و تکمیل پروژه های آبرسانی قشم است که با همت موجود، مشکل آب قشم به صورت اساسی حل خواهد شد.

حمزه پور با بیان اینکه سه زون پیش بینی شده بر رفع مسئله آبی قشم تاثیر خواهد گذاشت ، افزود : در زون غربی جزیره با وارد مدار شدن آب شیرین کن باسعیدو، ۱۳ روستا به آب شرب پایدار دست پیدا خواهند کرد.

به گفته وی این آب شیرین کن به دلیل منبع مشترک تامین آب فعلی با سایر روستاهای قشم بر نیاز آبی یگر مناطق نیز تاثیر خواهد گذاشت.

مدیرعامل آبفا گفت : این آب شیرین کن طی دو ماه آینده وارد مدار بهره برداری خواهد شد و وعده آبفا برای تامین نیاز آبی غرب جزیره محقق خواهد شد.

حمزه پور در ادامه به زون مرکزی آبرسانی قشم اشاره کرد و افزود : با توجه به نیاز مبرم قشم به آب شرب پایدار، آبفا به دنبال استفاده از ظرفیت هایی است که در کمترین زمان ممکن بیشترین تاثیر را بر نیاز آبی مردم بگذارد به همین منظور از زون مرکزی با ظرفیت ۵ هزار متر مکعبی بهره خواهیم گرفت که در مرحله انعقاد قرارداد با سرمایه گذار مربوطه هستیم.

به گفته  وی ، پیش بینی استفاده از این ظرفیت برای لافت و روستاهای پیرامونی و همچنین تامین آب درگهان شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان تصریح کرد : زون سلخ-طبل نیز پس از اخذ مجوزهای لازم و تامین زمین مورد نیاز از طرف منطقه آزاد قشم نسبت به فرایند انتخاب سرمایه گذار اقدام خواهد شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان ادامه داد: این آب شیرین کن ۴ هزار متر مکعب ظرفیت خواهد داشت.

حمزه پور افزود : با احداث این آب شیرین کن ، ۸ کیلومتر خط انتقال و دو باب مخزن نیز باید احداث شود که ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز به اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه آبفا از هر ظرفیتی برای تکمیل پروژه های آبرسانی قشم استقبال می کند ، افزود : در صورتی که منطقه آزاد نیز در این زمینه مشارکت کند از آن برای تسریع در آبرسانی قشم استفاده خواهد کرد.

گفتنی است ، در این جلسه فرماندار ، امام جمعه ، مدیرعامل منطقه آزاد و جمعی از دهیاران و شوراها به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

پایان خبر /