سخنگوی استانداری هرمزگان در نشست خبری بمناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران استان از بهره برداری و کلنگ زنی یکهزار و ۱۶۹ پروژه در هفته دولت امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، احسان کامرانی عنوان کرد : مجموع کل پروژه‌هایی که در هفته دولت کلنگ‌زنی یا به بهره‌برداری می رسد  یکهزار و ۱۶۹ پروژه است که از این تعداد ۱۸۴ پروژه به صورت کلنگ‌زنی و ۹۸۵ پروژه نیز آماده افتتاح است.

کامرانی با اشاره به اعتبارات صرف شده در این پروژه‌ها، افزود: میزان اعتبارات پروژه‌های امسال بیش از ۳۵۱ میلیارد تومان است که  که ۳۲۵ میلیارد تومان  متعلق به پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی و ۲۶٫۴ میلیارد تومان متعلق پروژه‌های قابل بهره‌برداری استان است.

وی ، تشریح کرد : اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با ۱۳۲ پروژه، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با ۱۰۸ پروژه و شرکت توزیع نیروی برق با ۸۳ پروژه بیشترین پروژه‌های امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان ، ادامه داد: به لحاظ هزینه کرد در پروژه‌های عمرانی سازمان صمت با ۱۶۹ همت، منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با ۸۰ همت و اداره کل راه و شهرسازی با ۴۵ همت در رتبه اول تا سوم قرار دارند .

کامرانی خاطرنشان کرد: در هفته دولت امسال به لحاظ فصلی و بودجه نیز سازمان صمت با ۲۸۸ همت، مسکن و عمران شهری با ۴۷ همت، حوزه کشاورزی و منابع طبیعی با ۵ همت بالاترین رقم اعتباری را به خود اختصاص داده‌اند.

سخنگوی استانداری هرمزگان اضافه کرد: مسکن و عمران شهری با ۳۷۲ پروژه، بخش تربیت‌بدنی با ۱۳۶ پروژه و حوزه آموزش استان با ۱۲۹ پروژه بیشترین تعداد پروژه‌های عمرانی را به خود اختصاص داده‌ و در حوزۀ شهرستانی نیز شهرستان بندرعباس با ۲۲۹ پروژه، میناب با ۱۵۹ پروژه و رودان با ۱۲۹ پروژه به ترتیب بیشترین پروژه‌های قابل افتتاح و کلنگ‌زنی را دارند.

کامرانی اضافه کرد: در جذب سرمایه گذار شهرستان جاسک با ۱۵۱ همت، پارسیان با ۸۰ همت و بندرعباس با ۵۳ همت در رتبه‌های اول تا سوم قرار دارند.

وی ، ابراز داشت : دولت در استان هرمزگان، ۳ حوزه را تحت عنوان‌های آب، آموزش و درمان به عنوان اولویت خود قرار داده است و در حوزه بهداشت و درمان، اضافه‌ کردن ۱۴۰۱ تخت هدف‌گذاری شده است همچنین در هفته دولت ۱۳۴ پروژه بهداشتی به بهره‌برداری می رسد.

به گفته وی ورزش و جوانان نیز در هفته دولت با افتتاح ۱۳۶ پروژه ۷ سانتی متر به افزایش  سرانه ورزشی استان کمک می کند .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /