نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت : سهمیه‌ ویژه برای جذب وکیل در مناطق محروم تعیین شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در دیدار کانون وکلای استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد ، با ذکر این نکته که نظام وکالت باید به سمت فعالیت‌های تخصصی گام بردارد ، اظهار کرد : وکلا می‌توانند با فعالیت در حوزه‌های تخصصی مثل اقتصادی، پزشکی، ورزشی و … موفقیت‌های بیشتری را کسب کنند؛ از طرفی طبقه‌بندی وکلا کار مردم را نیز سهل‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با ذکر این نکته که هرمزگان قطب حمل و نقل کشور است ، عنوان کرد : با وجود تمام ظرفیت‌های حمل و نقل در استان هرمزگان، هنوز رشته‌های مرتبط با حقوق حمل و نقل در استان وجود ندارد که کانون وکلا با انجام ظرافت‌های خاصی مانند طبقه‌بندی و رتبه‌بندی وکلا، می‌تواند این خلاء را تا زمان ایجاد چنین رشته‌های تخصصی پوشش دهد.

وی با اشاره به نیاز استان هرمزگان به وکلای بیشتر، تصریح کرد: شهرستان‌های هرمزگان مثل بشاگرد، جاسک و … از کمبود وکیل بهره‌ می‌برند که باید تدبیری در این زمینه اندشیده شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود : پیشنهاد می‌کنم که سهمیه‌های اختصاصی جهت جذب وکلای بومی شهرستان‌ها اختصاص داده شود تا وکیلی از خود منطقه به مردم خدمات ارائه دهد؛ چراکه در حال حاضر بخش اعظمی از مناطق کمتر توسعه یافته هرمزگان از نعمت وکیل محروم هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده با اشاره به اهمیت نظارت و بررسی تعرفه‌های وکلا ، خاطرنشان کرد : با وجه به شرایط اقتصادی مردم هرمزگان و شاخص‌های بسیار منفی این حوزه باید یک نظارت و تدبیر جدی برای مدیریت تعرفه‌هی وکالت اندیشیده شود.

پایان خبر /