نشست مشترک دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان هرمزگان با شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران درباره بررسی ساخت یک فروند شناور آمبولانس دریایی با حضور عبدالرسول دریایی مدیر کل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان ، جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ، ضربی مدیرعامل شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ، حسین پور رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ هرمزگان و سایر مدیران مربوطه دانشگاه و شرکت فراساحل در سالن کنفرانس این شرکت تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به اهمیت و اعتماد به تولید داخلی و حمایت از صنعتگران توانمند کشور گفت : دیدگاه ما برای سفارش و ساخت این شناور جامع و آینده نگر هست و اینکه ما برای تولیدات مورد نیاز به شرکتهای خارجی وابسته باشیم خیلی پسندیده نیست.

غلامعلی جاودان افزود : رویکرد و سیاست دانشگاه، اعتماد به صنایع داخلی کشورمان است و عقیده داریم در استان هرمزگان و کشور این توانمندی وجود دارد و با جلساتی که با اعضای هیات رئیسه دانشگاه تشکیل دادیم، تصمیم بر این شد که این پروژه توسط صنعتگران داخلی کشور انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد : ۱۴ جزیره در خلیج فارس وجود دارد که وظیفه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ارائه خدمات درمانی مناسب به مردم شریف جزایرنشین است.

جاودان اذعان کرد : بر اساس نیازسنجی که توسط کارشناسان دانشگاه انجام شده است، حداقل به ۵ شناور مشابه دیگر مورد نیاز دانشگاه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در شناور آمبولانس دریایی در حال ساخت با ظرفیت ۴ تخت بستری بیمار، ۱۲ کابین برای کادر درمان، با سرعت ۲۵ گره دریایی می تواند به ۱۴ جزیره در خلیج فارس خدمات اورژانسی ارائه کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود : این شناور به سفارش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با برآورد ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه تولید است که توسط متخصصین شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در حال ساخت است که انتظار می رود تا بهمن ماه امسال وارد خط سرویس دهی شود.

جاودان ساخت شناور آمبولانس دریایی را هم یک تولید ملی ارزشمند عنوان کرد و هم فرصت بسیار ارزشمندی برای تولیدکنندگانی که در صنعت دریایی فعالیت می کنند دانست و ابراز امیدواری کرد این پروژه با سرعت بیشتری به اتمام برسد.

پایان خبر /