مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان بر لزوم تبیین برنامه های فرهنگی برای مصرف بهینه آب و برق تاکید کرد و اظهار داشت : بومی سازی برنامه های فرهنگی مصرف بهینه برق اولویت پیش رو برای مدیران توزیع برق هرمزگان است ، در این عرصه از همه توان فرهنگی بومی و سازمان های مردم نهاد بهره گیری خواهد شد.

به گزارش صبح دریانیوز ، محمد کریمی در حاشیه نشست شورای هماهنگی مدیران استانی وزارت نیرو ، اقدامات فرهنگی برای بهینه سازی مصرف آب و برق را مهم و ضروری دانست و افزود : لحاظ نمودن برنامه های مشترک فرهنگی با شرکت های صنعت آب و برق یک ضرورت انکار ناپذیر است ، دبیران شورای فرهنگی ، معاونین مالی و ذیحسابان شرکت های آب و برق به منظور بررسی نحوه هزینه کرد و نیازهای مالی جهت اجرای برنامه های فرهنگی می بایست در نشست های مشترک موضوع را تببین نمایند.

کریمی با بیان اینکه هر اقدامی در راستای مصرف بهینه آب و برق منجر به نتایج ملموس و تاثیر گذار در رفاه عمومی و کاهش ناترازی های آب و برق خواهد داشت اضافه کرد : ما تابستان پُر مصرف آب و برق را در پیش رو داریم و برنامه ریزی برای عبور از تابستان ۱۴۰۳ در هر در حوزه مصرف آب و برق می بایست با تاکید بر بهینه سازی مصرف و فرهنگ سازی و بومی سازی الگوهای مصرفی باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : برخی برنامه های فرهنگی مانند ، برگزاری جشن تکلیف فرزندان کارکنان صنعت آب و برق استان به صورت مشترک ، الگو سازی مصرف آب و برق در مدارس ، آشنایی والدین و خانواد ها با الگوهای بهینه مصرف آب و برق ، برگزاری اردوهای فریحی-آموزشی راهیان پیشرفت فرزندان کارکنان صنعت آب و برق استان به صورت مشترک و بازدید از تصفیه خانه های آب یا نیروگاهها و دیسپاچینگ توزیع برق از جمله اقدامات موثر برای الگو سازی فرهنگی و اقدام در راستای بهینه سازی مصرف است که می بایست دنبال شود.

لازم به ذکر است ، نشست مشترک دبیران شورای فرهنگی شرکت های صنعت آب و برق استان هرمزگان با حضور مسوولان و مدیران شرکت های آب و برق و دبیران شورای فرهنگی برگزار شد و تصمیماتی پیرامون الگو سازی بومی و بهینه سازی مصرف آب و برق اتخاذ گردید.

برگزاری کرسی های تلاوت قرآن کریم جهت کارکنان و خانواده صنعت آب و برق استان به صورت مشترک و برگزاری غرفه نمایشگاهی صنعت آب و برق استان در مسیر راهپیمایی ها از جمله مصوبات این نشست بود.

پایان خبر /