سرپرست مدیریت توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت : با توجه به روند تسهیلگری ، تسریع و مانع زدایی در صدور مجوزهای مشاغل خانگی ، نظارت بر مشاغل خانگی با رویکرد تقویت نظارت های پسینی در دستور کار می باشد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، فیروزه میرابی با تشریح فرایند دریافت تسهیلات مشاغل خانگی اظهار داشت : مشاغل خانگی از ظرفیت های اشتغالزایی بالایی برخوردار است . با توجه به روند تسهیلگری ،تسریع و مانع زدایی در صدور مجوزهای مشاغل خانگی ، نظارت بر مشاغل خانگی با رویکرد تقویت نظارت های پسینی در دستور کار می باشد.

وی افزود : با توجه به اینکه مشاغل خانگی موضوعی فرابخشی بوده و با طیف وسیعی از رشته های مشاغل خانگی دستگاه های اجرایی گوناگون (بعنوان متولی) در ارتباط می باشد لذا نظارت بر طرح ها بدون همکاری ، تعامل و مشارکت دستگاه های اجرایی ذیربط امکان پذیر نخواهد بود در همین راستا فعالین محترم در این حوزه پس از ثبت نام اولیه از طریق درگاه ملی مجوزها و اخذ مجوز مشاغل خانگی برای رشته های ثبت محور (۴۸۹ رشته) به دستگاههای اجرایی تخصصی ( اداره کل صنعت معدن و تجارت ، میراث فرهنگی ، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی) مراجعه و دستگاههای اجرایی پس از صحت سنجی مدارک متقاضیان از جمله گواهی مهارت اخذ شده از آموزش فنی و حرفه ایی و جهاد دانشگاهی نظارت پسینی را انجام و با تائید کارشناسان دستگاههای فوق جهت دریافت تسهیلات به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستانها معرفی می شوند.

سرپرست مدیریت توسعه کارآفرینی و اشتغال تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان تصریح کرد : طرح های پشتیبان علاوه بر انجام فرایند فوق در کمیته فنی اشتغال مشاغل خانگی با حضور نمایندگان دستگاههای اجرایی ، استانداری یا فرمانداری و ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی بررسی و پس از تایید کمیته جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می شوند.

فیروزه میرابی با اشاره به مراحل تایید برخی رشته ها بیان داشت : برای ۲۳ رشته تائید محور پس از تائید و بارگزاری مستندات و تائید دستگاه اجرایی از درگاه ملی مجوزها به سامانه تخصصی مشاغل خانگی ارجاع می شود.

وی نقش دستگاههای اجرایی در این فرایند را دارای اهمیت دانست و اذعان داشت : آنچه در صدور مجوزهای مشاغل خانگی و معرفی متقاضیان جهت دریافت تسهیلات مهم و حائز اهمیت بوده نقش موثردستگاههای اجرایی دراین فرایند می باشد که می بایست با دقت طرح ها مورد بررسی قرار گیرد.

پایان خبر /