معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت : در آیین نامه جدید چند گروه به جانبازان بالای ۷۰ درصد ویژه افزوده شده است.

به گزارش صبح دریانیوز ، محسن بزرگی گفت : پیش از این ، جانبازان قطع دو دست از مچ یا قطع دو پا از مچ یا قطع نخاع ، جانباز ویژه تلقی می‌شدند که در قالب اصلاحیه ماده ۱۷، جانبازان با دو چشم نابینا و همچنین جانبازان با ترکیبی از آسیب‌های چشم ، دست و پا هم جانباز ویژه تلقی می‌شوند.

بزرگی گفت : به عنوان مثال جانبازی که یک چشم و یک دست یا یک چشم و یک پا یا یک دست و یک پای خود را دست داده است، جانباز ویژه تلقی می‌شود.

وی گفت : این آئین نامه شمار بیشتری از جانبازانی را که می‌توانند خودرو وارد کنند شامل می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود : جانبازان مشمول به سه گروه دسته بندی شده اند؛ گروه نخست جانبازان هفتاد درصد ویژه هستند که می‌توانند خودرویی به ارزش ۳۵ هزار یورو وارد کنند.

گروه دوم جانبازان ۷۰ درصد که وصف ویژه ندارند ، می‌توانند خودرو تا ۳۰ هزار یورو و گروه سوم نیز جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد هستند که امکان وارد کردن خودروی ۲۵ هزار یورویی دارند.

محسن بزرگی گفت : جانبازان از ابتدا امکان خرید و فروش حواله واردات خودرو دارند.

پیش از این جانبازان نمی‌توانستند تا ۵ سال خودروی وارداتی را بفروشند.

بزرگی افزود : بر اساس ماده ۱۷ جانبازان فقط می‌توانستند از طریق شرکت‌ها خودرو وارد کنند که هم اکنون با اصلاح این ماده، اجازه واردات خودرو به خود شخص جانبازان نیز داده شده است.

وی گفت : به مناسبت سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان برای رفع مشکلات ایثارگران میز خدمت برپا شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور افزود : تاکنون ۴۱۰ درخواست مردمی رسیدگی شده است.

محسن بزرگی گفت : میز خدمت تا روز جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعد از ظهر در اداره بنیاد شهید و امور ایثارگان شهرستان بندرعباس دایر است.

پایان خبر /