رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان گفت : پیگیر ایجاد رشته‌های انرژی اتمی در بندرعباس هستیم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، رضا موسوی با اشاره به اهمیت و فعالیت گسترده دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان ، اظهار کرد : دانشگاه فنی و حرفه‌ای هرمزگان در حال حاضر دارای سه مرکز در سطح استان است که ۲ مرکز در شهر بندرعباس و یک مرکز نیز در شهرستان میناب قرار دارد.

موسوی با اشاره به ترکیب جمعیتی دانشجویان، عنوان کرد: در سال جاری ۱۸۰۰ نفر در مرکز پسران، ۱۵۰۰ نفر در مرکز بانوان و ۹۵۰ نفر نیز در مرکز میناب در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۷۰ درصد در مقطع کاردانی و ۳۰ درصد در مقطع کاردانی به کارشناسی در حال تحصیل هستند.

وی اظهار کرد : دانشگاه فنی و حرفه‌ای به سمت ایجاد و تقویت رشته‌های متناسب با ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای استان گام بر می‌دارد و در این راه رشته‌هایی مانند ناوبری، مکانیک موتورهای دریایی و مخابرات دریایی در دانشگاه ایجاد شده است که در پایان سال جاری دانشجویان این رشته‌ها فارغ‌التحصیل خواهند شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان با اشاره به برنامه‌ریزی دانشگاه برای ایجاد رشته‌های مربوط به انرژی اتمی ، تصریح کرد : گروهی از سازمان انرژی اتمی به استان هرمزگان سفر خواهند کرد تا ظرفیت‌های ایجاد رشته‌های مرتبط با انرژی اتمی در هرمزگان را بررسی کنند که در صورت موافقت اولیه، مرکز شهید کرانی بندرعباس را برای این رشته‌ها در نظر گرفته‌ایم.

موسوی با اشاره به طرح ملی توسعه سواحل مکران ، خاطرنشان کرد : از الان برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تربیت نیروی انسانی متناسب با ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغالی شرق هرمزگان تدوین شده است تا در آینده هرمزگان دچار کمبود نیروی انسانی برای اجرای کلان پروژه‌های صنعتی و اقتصادی نشود و در این راستا پیگیر احداث یک مرکز مستقل در شهرستان جاسک هستیم.

پایان خبر /