رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان طی پپامی روز جهانی گمرک (26 ژانویه) را به تلاشگران عرصه تجارت و پرسنل خدوم گمرکات استان هرمزگان تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، متن پیام محمدرضا صفا بدین شرح است:

گمرگ به عنوان محوری‌ترین نهاد اجرایی سیاست کشور در حوزه تجارت فرامرزی، مسئولیت مهم اعمال حاکمیت دولت در اجرای مفاد قانون امور گمرکی و ارایه خدمات مطلوب و به‌هنگام به فعالان اقتصادی را توام با به‌کارگیری توصیه‌های سازمان جهانی گمرک، کوانسیون‌ها و بهبود فرآیندهای تشریفات ورود و خروج کالا برعهده دارد که بیانگر نقش مهم آن در اقتصاد کشور است.

همه ساله ۲۶ ژانویه به عنوان روز جهانی گمرک در تمام کشورهای عضو سازمان جهانی گمرک WCO گرامی داشته شده است.

خوشبختانه گمرک جمهوری اسلامی ایران از سالیان گذشته با بهره گیری سامانه های جامع امور گمرکی و پنجره تجارت فرامرزی و استفاده از فناوری اطلاعات؛ انتقال داده را در اولویت کاری خود قرار داده است به گونه ای که کلیه صادرکنندگان و واردکنندگان و سازمان های مجوز دهنده در امر ترخیص کالا و دستگاه های نظارتی به صورت برخط و الکترونیک با گمرک در ارتباط هستند.

فرصت را مغتنم شمرده و یک بار دیگر ۲۶ ژانویه روز جهانی گمرک را به کلیه کارکنان و مدیران زحمتکش گمرکات استان هرمزگان که در سنگر حفاظت از مرزهای اقتصادی و تجاری استان و کشور متعهدانه و دلسوزانه تلاش می کنند، تبریک می گوییم و توفیق این عزیزان را در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور از خداوند متعال خواهانیم.

انتهای پیام