مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان از تزریق بیش از ۱۸ هزار دوز واکسن برای پیشگیری از بیماری های واگیردار به کودکان این شهرستان در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عباس علیمراد با تشریح عملکرد مبارزه با بیماریهای در نیمه نخست سال جاری اظهار داشت : اطلاع از بیماری های واگیر و غیر واگیر موجود در حوضه جغرافیای تحت پوشش و نحوه ابتلا و مقابله به آنها اولین گام پیشگیری ازاین بیماریها محسوب می شود که کارشناسان مبارزه با بیماریها با جّدیت و تلاش شبانه روزی، با بیماریابی و انجام واکسیناسیون آرامش و سلامتی را برای شهروندان تامین می کنند.

علیمراد افزود : کارشناسان مبارزه با بیماریها با انجام غربالگری در جمعیت کودکان شهرستان، بیش از ۱۲۰۰ کودک از نظر کم کاری تیرویید در بهار و تابستان امسال غربالگری کردند و مواردی که مبتلا بودند جهت درمان به مراکز خدمات جامع سلامت معرفی کردند.

وی در ادامه بیان داشت : با توجه به اهمیت پیشگیری در بیماری هاری و مرگ حتمی فرد در صورت ابتلا، کارشناسان واحد مبارزه با بیماریها بصورت شبانه روزی آماده ارائه خدمات به فرد دچار گاز گرفتگی هستند و در همین رابطه ۲۷۴ مورد تزریق واکسن هاری در ۶ ماه نخست سال جاری  انجام شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان ادامه داد : واحد مبارزه با بیماریهای شبکه بهداشت و درمان شهرستان در بخش مار و عقرب گزیدگی در بهار و تابستان امسال برای ۷۴ مورد مارگزیدگی و ۳۰۴ مورد عقرب گزیدگی  پادزهر تهیه و تزریق کرده اند.

علیمراد اظهار داشت : شهرستان رودان به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همچنین فعالیت بخش کشاورزی، هرساله پذیرای تعداد زیادی از کارگران اتباع خارجی به‌ صورت فصلی و دائم است و بدلیل فعال بودن کانون های مالاریا و فلج اطفال در پاکستان و افغانستان، خطر طغیان این بیماریها در شهرستان نیز زیاد است که خوشبختانه با اشراف دقیق کارشناسان مبارزه با بیماریها بر محل های تجمع آنان و غربالگری مستمر جمعیتی، هیچ بیمار مبتلا به مالاریای بومی نداریم و در میان اتباع بیگانه نیز ۵۲ مورد شناسایی و به سرعت تحت درمان قرار گرفتند تا از شیوع بیماری جلوگیری شود.

وی ضمن قدردانی از زحمات کارکنان واحد مبارزه با بیماریها در کلیه مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان عنوان کرد : واحد مبارزه با بیماریها توفیقات فراوانی در مقابله با بیماری های واگیر و غیر واگیر و ارتقاء شاخص ها چه از لحاظ سلامت و امید به زندگی و چه از لحاظ افزایش زیرساخت های ارائه خدمت کسب کرده است و این راه را همچنان ادامه خواهد داشت.

پایان خبر /