مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان از توانمندسازی 505 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد خبر داد.

به گزارش صبح دریانیوز ، حمید باسره در این خصوص اظهار داشت : اشتغال‌زایی و کمک به خودکفایی مددجویان از مهم‌ترین فعالیت‌های توانمند سازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد محسوب می‌شود که از اهداف شاخص این نهاد، ایجاد اشتغال پایدار برای زنان سرپرست خانوار و ایجاد منزلت اجتماعی و استقلال مالی و در نتیجه خودکفایی آنان می باشد.

باسره افزود : در همین راستا این نهاد طی شش ماهه نخست سالجاری با پرداخت ۳۲ میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی برای ۴۷۵ زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد در استان هرمزگان اشتغال پایدار ایجاد نموده است که بیشترین پرداختی تسهیلات اشتغال به مشاغل خرد و صنایع دستی می باشد.

وی بیان کرد : همچنین ۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار از طریق کاریابی که توسط کمیته امداد برای آنان صورت پذیرفته است، شاغل گردیدند.

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه های موثر در کمک به توانمند سازی خانواده های تحت حمایت این نهاد آموزش های فنی و حرفه ای می باشد ، تصریح کرد : از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان شهریور ماه با همکاری سازمان فنی و حرفه ای استان، تعداد ۲۵۵ نفر از زنان سرپرست خانوار ، تحت آموزش های مهارتی کسب و کار قرار گرفته اند که برای آموزش آنان بالغ بر یک میلیارد و ۲۷۵ میلیون تومان هزینه شده است.

باسره در پایان گفت : در حال حاضر۹۰ هزار و ۷۱۹ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان هستند که از این تعداد ۴۳ هزار و ۸۲۷ خانوار، زنان سرپرست خانوارها می باشند.

پایان خبر /