مدیرکل شیلات هرمزگان گفت : ۵۰ هزار هکتار زمین مستعد پرورش میگو با ظرفیت تولید بیش از ۱۴ هزار میلیون قطعه ، در سطح استان شناسایی و مطالعه شده که از این میزان ۱۰ هزار هکتار آماده بهره‌برداری است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، مسعود بارانی افزود : تاکنون ۱۱ هزار هکتار از مزارع پرورش میگو در هرمزگان به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر هم ۱۵ هزار هکتار دیگر در حال احداث است.

بارانی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ باید ۱۰ سایت پرورش میگو در استان برق رسانی شود، بیان کرد: تاکنون ۶ سایت پرورش میگو با پیشرفت ۹۰ درصد در استان با مساحت پنج هزار هکتار برق‌دار شده است و تا پایان امسال نیز هشت هزار هکتار مزارع دیگر نیز برق‌دار می‌شود.

وی اظهار کرد : پرورش میگو و همچنین برق رسانی به مزارع پرورش میگو جزو طرح‌های پیشران و تحول‌آفرین است که طبق دستور استاندار هرمزگان باید در سفر آینده رییس جمهور به این استان بخش قابل توجهی از این طرح‌ها آماده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

راهکارهای بهبود پرورش میگو در هرمزگان

مدیرکل شیلات هرمزگان همچنین به راهکارهای بهبود وضعیت تکثیر و پرورش میگوی در استان اشاره کرد و یادآورشد: استفاده از فنآوری و تکنولوژی های نوین، مدیریت آب، استفاده از سیستم های نرسی، استفاده از تجربه کشورهای موفق در صنعت تکثیر و پرورش، بازمهندسی و تغییر ساختار در استخرهای پرورشی از مهم‌ترین این راهکارهاست.

بارانی ابراز کرد : برنامه ریزی هرچه بهتر تامین و تولید خوراک استاندارد و بهداشتی لارو میگو پیگیری تامین مولد خوب و با کیفیت و عاری از بیماری پیگیری رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فنی در مزارع و مراکز تکثیر میگو توسط بخش خصوصی ایجاد هماهنگی بیشتر بین تولیدکنندگان و دستگاه های متولی در جهت رفع موانع تولید و توسعه از دیگر برنامه های شیلات هرمزگان است.

وی گفت : صنعت تکثیر و پرورش میگو در هرمزگان دارای ظرفیت های متعددی همچون تکثیر، لارو تامین و تولید خوراک فرآوری بسته بندی، حمل و نقل و بازار صادراتی است که این چرخه عظیم می‌تواند اشتغال رشد تولید رونق اقتصادی و ارزآوری قابل توجهی را به همراهداشته باشد.

پایان خبر /