مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در بازدید مدیرعامل فولاد مبارکه از طرح‌های توسعه‌ای گفت : فولاد هرمزگان در سال گذشته 36 رکورد تولید را به ثبت رساند و در سال جاری نیز با ثبت دو رکورد تولید ماهیانه ، شاهد رشد 15 درصدی تولید نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عطاالله معروفخانی در این جلسه بازدید محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل فولاد مبارکه از طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان، با تقدیر از حمایت‌های همیشگی فولاد مبارکه و مدیرعامل این شرکت به ویژه در اجرای طرح‌های توسعه‌ای، ضمن اشاره به دستاوردهای فولاد هرمزگان در سال گذشته بیان کرد : سال ۱۴۰۱ علی‌رغم همه مشکلات تولید اعم از محدودیت‌های انرژی، عوارض صادراتی، کاهش قیمت‌های جهانی و… توانستیم ۳۶ رکورد را در حوزه تولید به ثبت برسانیم که ماحصل تلاش دسته‌جمعی همه کارکنان بوده است. فولاد هرمزگان در سال گذشته از معدود فولادسازانی بود که حتی از ظرفیت سالانه خود عبور کرد. در سال جاری نیز شاهد دو رکوردشکنی در تولید ماهیانه فولاد هرمزگان بودیم. تا پایان خرداد ماه نیز علی‌رغم اینکه محدودیت‌های انرژی در این ماه گریبان‌گیر ما شده است، شاهد رشد ۱۵ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل خواهیم بود.

معروفخانی با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه‌ای بزرگ فولاد هرمزگان در یکی دو سال اخیر، تصریح کرد: فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۰ توانست با هماهنگی با هلدینگ مبارکه عملیات اجرایی چهار طرح بزرگ توسعه‌ای شامل مگامدول سوم احیا مستقیم، مگامدول احیا مستقیم ستاره سیمین هرمز، سیلوهای ذخیره آهن اسفنجی و گازهای صنعتی را آغاز کند و هم‌اکنون این طرح‌ها با سرعت خوبی پیش می‌روند. در کنار این پروژه‌های در حال اجرا، پروژه‌های دیگری نیز مانند نورد گرم، افزایش ظرفیت از ۱٫۵ میلیون تن به ۳٫۲ میلیون تن و اجرای مدول چهارم آهن اسفنجی نیز در دست مطالعه قرار دارند و به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی آن‌ها خواهیم بود. ضمن اینکه ۶۳ پروژه کوچک و بزرگ دیگر در حوزه‌های زیرساختی، انرژی، کمی و کیفی نیز در حال اجرا هستند که بتوانیم استراتژی‌های کلان گروه فولاد مبارکه را محقق کنیم.

وی با اشاره به سودآوری پایدار فولاد هرمزگان در سال قبل، عنوان کرد: علی‌رغم کاهش قیمت‌های جهانی فولاد و قیمت‌های داخلی، فولاد هرمزگان هم در فروش داخلی و هم صادراتی رشد قابل توجهی داشت. در فروش داخلی شاهد رشد ۲ درصدی و فروش صادراتی نیز ۱۷ درصدی صادرات بودیم. در بخش درآمد نیز با وجود کاهش قیمت، رشد ۲ درصدی درآمد اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان اینکه تامین به موقع مواد اولیه یکی از عوامل مهم رکوردشکنی بوده است، خاطرنشان کرد: سال قبل رکوردهای تامین مواد اولیه در فولاد هرمزگان به ثبت رسید و با تسهیل فرایندهای خرید توانستیم سرعت تامین مواد اولیه و مصرف، قطعات و تجهیزات را به طور قابل توجهی کاهش دهیم.

وی با اشاره به سودآوری پایدار فولاد هرمزگان علی‌رغم افزایش هزینه‌ها، گفت: سال ۱۴۰۱ با اینکه در برخی مواقع شاهد رشد ۶۰ تا ۷۰ درصدی برخی هزینه‌ها بودیم، توانستیم حدود پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سود خالص را محقق کنیم که این امر نشان از عملکرد قابل قبول فولاد هرمزگان در حوزه مالی بوده است. ضمن اینکه سال قبل افزایش سرمایه ۹۶ درصدی را ثبت کردیم که پس از چندین سال در شرکت اتفاق افتاد. به این موارد می‌توان معافیت‌های مالیاتی را نیز اضافه کرد.

معروفخانی با بیان اینکه کارکنان فولاد هرمزگان با عملکرد جهادگونه خود توانستند رکوردهای تولیدی را ثبت کنند، ادامه داد: علی‌رغم توطئه‌های عدیده دشمنان برای ناامید کردن کارکنان فولاد هرمزگان، رکوردهای تولیدی متعددی در شرکت به ثبت رسید که نشان می‌دهد شرکت ما در حوزه منابع انسانی توانسته به وظایف اصلی خود به خوبی عمل کند و در یکی دو سال گذشته شاهد افزایش دلبستگی و رضایتمندی کارکنان از فولاد هرمزگان بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در پایان با تقدیر از حضور مدیرعامل فولاد مبارکه در هرمزگان ابراز امیدواری کرد که فولاد هرمزگان بتواند با همکاری، هماهنگی و همدلی میان هیئت مدیره، معاونان، مدیران و کارکنان همچنان به ثبت رکوردهای خود ادامه دهد و استراتژی‌های کلان گروه فولاد مبارکه را در راستای رشد اقتصادی و توسعه و آبادانی کشور پیاده‌سازی کند.

پایان خبر /