سرهنگ «رکن الدینی» از تولید 110 عنوان کتاب با محوریت زندگینامه و خاطرات شهدا در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان خبرداد و گفت: مستند سردار شهید علی حاجبی تولید شده است.

به گزارش  پایگاه خبری صبح دریانیوز ، ناوسالار یکم «رضا رکن الدینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان شامگاه امروز در نشست هم اندیشی با خبرنگاران به عنوان چشم بینای جامعه و افسران جنگ نرم نام برد و اظهار داشت: آن چه که از رشادت های دلاورمردان جبهه اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس، جنگ ۲۲ روزه لبنان، سوریه و فلسطین به ثبت رسیده است مرهون قلم شیوا و لنز دوربین خبرنگاران و عکاسان است.

 وی با بیان اینکه اگر روایتگری حضرت زینب(س) نبود امروز اثری از فرهنگ عاشورا هم نبود، تصریح کرد: کار شما خبرنگاران نیز ادامه دهنده راه حضرت زینب(س) است و امروز تبیین واقعیت ها در جنگ روایت ها نیازمند قلم فرسایی اصحاب رسانه است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان در ادامه به فلسفه شکل گیری این بنیاد اشاره کرد و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مهرماه ۶۹ به دستور رهبر معظم انقلاب تاسیس شد.

وی ادامه داد: رسالت اصلی این بنیاد، حفظ آثار و نشر ارزش ها و رشادت های دلاورمردانی بود که در جبهه های حق علیه باطل از جان خویش مایه گذاشتند.

رکن الدینی با اشاره به وجود مزار مطهر ۲۰۱ شهید گمنام در ۷۹ نقطه از استان هرمزگان، افزود: تشکیل هیات امنا برای مدیریت این گلزارها، برگزاری یادواره شهدای گمنام، بزرگداشت حماسه سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر، حماسه تاریخی ۹ دی، تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و تجلیل از بانوان دفاع مقدس شامل مادران و همسران شهدا همسران جانبازان و ازادگان و زنان ایثارگر بخشی از برنامه های بنیاد است.

وی از تولید ۱۱۰ عنوان کتاب شامل ۸۰ عنوان کتاب چاپی و ۳۰ عنوان کتاب صوتی با محوریت زندگینامه و خاطرات شهدا و تولید تئاتر و فیلم ازجمله مستند سردار شهید علی حاجبی به عنوان بخش دیگری از عملکرد یک ساله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یاد کرد.

سرهنگ رکن الدینی در بخش دیگری از سخنان خود به ذکر خاطراتی از سردار شهید حاجبی پرداخت و گفت: این شهید والامقام ۲ ابتکار داشت یکی محافظت از سیم مخابرات در برابر تیر و ترکش دشمن که از طریق شخم زدن با تراکتور سیم را زیر خاک پنهان می کرد و دیگری هم حضور در مناطق ساحلی به ویژه بندرلنگه و رایزنی با جامعه صیادی برای دریافت قایق موتوری و انتقال آن ها به مناطق عملیاتی جنوب و استفاده در جابجایی نیروها در عملیات ها بود.

وی با اشاره به وجود موزه دفاع مقدس در ۲۸ استان کشور، افزود: هرمزگان جزء سه استانی که از وجود این مرکز فرهنگی بی بهره است و ساخت آن از مطالبات جدی مردمی است.

 مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان هرمزگان گفت: چهار هزار و ۶۰۰ متر زمین برای اجرای این پروژه در ساحل شرقی بندرعباس اختصاص یافته است و امیدواریم که اعتبار ساخت آن را در سفر پیش روی رئیس جمهور تامین شود.

وی که سابقه ۷ ماه حضور حضور در جبهه در قالب لشکر ثارا… را در کارنامه دارد، افزود: بنیاد حفظ آثار برای برنامه ریزی و اجرای برنامه ویژه حوزه دانش آموزی بزودی با مدیرکل آموزش و پرورش استان دیدار خواهیم داشت و برای معرفی شهدا به دانش آموزان برنامه ریزی خواهیم کرد.

پایان خبر /