مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت : ۱۳۲ فروند شناور بالای هزار تُن از ابتدای سال جاری تا کنون در این بندر پهلو گرفته که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود : امکان افزایش ۲ برابری پهلوگیری شناورهای با آبخور ۱۱.۵ متر از توانمندی‌های بالقوه این بندر در امر تخلیه و بارگیری کالا وجود دارد.

محمدحسینی تختی ادامه داد : با توجه به افزایش پهلوگیری شناورهای با تناژ بالا در سال جاری و نیز سرعت بخشی در نُرم تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر، امکان ۲ برابر شدن این رویه با دارا بودن ظرفیت های ویژه این بندر وجود دارد.

وی گفت : ظرفیت بندر شهید باهنر و نیز زیرساخت‌های لجستیکی مناسب، این بندر را به نقطه عطف مناسب و اصلی صادرات و واردات انواع کالاهای فله، یخچالی و سایر کالاها تبدیل کرده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به امکان ۲ برابر شدن پهلوگیری شناورهای با آبخور ۱۱.۵ متر در این بندر یادآور شد : از ابتدای سال جاری تاکنون روند تخلیه و بارگیری شناورهای تناژ بالای حامل کالای فله رو به افزایش بوده که این میزان متناسب با درخواست‌های صاحبان کالا افزایش خواهد یافت.

بندر شهید باهنر به عنوان سومین بندر صادراتی در کشور و نیز پنج بندر زیرمجموعه در شرق هرمزگان از قابلیت‌های خاص در عرصه تجاری و مسافری بین‌المللی برخوردار است.

موقعیت ممتاز جغرافیایی در دسترسی به آب‌های آزاد جهان از طریق خلیج‌فارس، اتصـال به شبکه راه‌های بین‌المللی، آبخور مناسب ۱۱.۵ متر برای پهلوگیری کشتی‌های تناژ بالا از دیگر مزیت‌های این بندر راهبردی در منطقه به شمار می‌رود.

پایان خبر /