همایش تجلیل از صنعتگران و معدنکاران نمونه هرمزگان همزمان با همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در سالن حوزه علمیه خواهران بندرعباس با حضور معاون وزیر صمت، استاندار هرمزگان ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی محمد آشوری تازیانی و احمد مرادی ، رئیس سازمان صمت هرمزگان ، مدیرعامل منطقه ویژه انرژی بر پارسیان ، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی هرمزگان ، جمعی ازمسئولان ، نمایندگان واحدهای نمونه صنعتی و معدنی و خبرنگاران برگزار شد .

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، با بیان اینکه در دهه تولید و تجارت شاهد روند رو به رشد بیشتری درحوزه صنعت و معدن  در کشور هستیم ، عنوان کرد : هرمزگان یکی از استان هایی است که جهش رو به رشد آن  محسوس است .

محمد مهدی برادران افزود : این جهش رو به رشد صنعت در هرمزگان برای مدیران صنعتی و همچنین عموم مردم در حوزه های مختلف اقدامات بسیار خوبی را به همراه دارد .

برادران ، با اشاره به اینکه  واحدهایی که در رشد استان موثر بودند امروز تقدیر شدند در سال های گذشته رشدی که از حوزه صنعت ایجاد شد بی نظیر بود ، خاطر نشان کرد : واحدهایی که تقدیر شدند بیش از ۵۰ درصد رشد تولید داشتند و این امر مرهون زحمات و تلاش همه استان است .

وی ، با بیان اینکه  در سال گذشته هرمزگان در مجموع بیش از ۱۷ درصد رشد تولید داشته است ، اذعان داشت : اکنون افزون بر یکهزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در هرمزگان فعال است  و در سال‌های آینده، هرمزگان به یک استان صنعتی به‌ویژه در حوزه اقتصاد دریا و دریامحور تبدیل  می شود .

عکاس : مصطفی چشم براه

معاون وزیر صمت با بیان اینکه هرمزگان یکی از استان هایی است که در سال های آتی  زبانزد خواهد بود ، گفت : جذب سرمایه گذار انجام شده و یا در مرحله اجرایی است و در سال های آینده به ثمر می رسد و قطعا استان متفاوتی خواهید دید به شکلی که هرمزگان صنعتی را در آینده نه چندان دور خواهیم داشت .

برادران ، در خصوص منطقه انرژی بر پارسیان یکی از مواردی که حائز اهمیت است پیگیری های استان است چنانچه چالشی داشتیم استاندار و بنده از سوی وزارت  صمت  چند مورد را پیگیری کردم و منتج به نتیجه شد فرآیندی که در سال های قبل در پارسیان به نوعی حالت نیمه تعطیل پیدا کرده بود اکنون متفاوت است چون گشایش های زیادی رخ داده است و با حضور معاون اول پروژه های جدیدی شروع شده است .

وی در بخش دیگر از سخنانش ، مطرح کرد : نگاه وزیر صمت با توجه به اشرافی که به هرمزگان دارد نگاه کاملا حمایتی است که این نگاه تسریع فرآیند صنعتی شدن استان را به همراه دارد .

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، در خصوص عمل به مسئولیت های اجتماعی واحدهای صنعتی و معدنی هرمزگان گفت : این سیاست دولت است که هر واحدی در هر جا مستقر است اولویت استفاده از ظرفیت های آن واحد در حوزه اشتغال ، هزینه کرد و مسائل اجتماعی متعلق به همان استان است .

وی ، اضافه کرد : اینکه یک واحدی از ظرفیت های یک استان استفاده کند اما مسئولیت های اجتماعی خود نسبت به استان را انجام ندهد یا حتی مسئولیت های قانونی خودش از جمله پرداخت مالیات در واحد استانی را در واحد ملی انجام دهد خلاف اخلاق حرفه ای صنعتی است و هم اینکه دولت تکلیف قانونی کرده است همچنین در خصوص مسئولیت های اجتماعی مردم قضاوت می کنند .

برادران ، اذعان داشت : مسئولیت های اجتماعی نیز  با سلیقه حوزه ، نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و بیان مشکلات مردم قطعا عملیاتی می شود .

خبرنگار : جمیله دبیری نیا

پایان خبر /