مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در نشستی خبری ، پس از بازدید خبرنگاران از مجموعه درباره ظرفیت‌های موجود ایزوایکو نیز گفت : در حوزه ساخت 80 درصد ظرفیت ایزوایکو خالی است اما در حوزه تعمیرات بیش از 90 درصد این ظرفیت پر شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سلمان ضربی افزود : مجتمع فرا ساحل در پنج ماهه ابتدایی امسال در مجموع تعداد ۴۶ شناور در بخش تعمیرات داشته که نسبت به سال گذشته که ۲۹ فروند بوده با رشد ۵۹ درصدی همراه بوده است.

ضربی ، با بیان اینکه تمام قطعات کشتی ها در کشور ساخته می شود و در زمینه تعمیرات و تعویض قطعه مشکلی نداریم ، عنوان کرد : از برنامه های مهم مجموعه جذب مشتری هاب برون مرزی و خصوصی است .

وی از برنامه های مجتمع ایزوایکو مبنی بر برنامه استراتژیک سال ۱۴۰۱ الی ۱۴۰۴ به بسترسازی ، شبکه سازی و رایزنی به منظور تصویب قوانین و مقررات حمایتی مؤثر صنایع دریایی در نهادهای حاکمیتی ، تامین سرمایه به جهت تکمیل پروژه های زیرساختی و افزایش توان اجرایی، ارتقا سطح بهره وری شرکت با رویکرد توانمند سازی زنجیره تامین و لجستیک ، انگیزی و بهسازی منابع انسانی ، تقویت مدیریت دانش فنی و سازمانی ، هوشمند سازی فرآیندهای تولید و تقویت یکپارچگی سیستمی ، بهبود سیمای عمومی و ارتقا اعتبار و برند شرکت و … نام برد .

مدیر عامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو )، ادامه داد : وضعیت تولیدات ایزوایکو در پنج ماهه امسال در گروه طراحی ، ساخت و تعمیرات شناورهای کوچک ، متوسط  و بزرگ  هدف رسیدن به  تولید ۱۳۲۵۰ تُن بوده است که ۱۳۰۰۰ تُن آن محقق شده است .

وی افزود : از این تعداد در خصوص میزان تحقق برنامه تولیدات گروه های تابعه در گروه کوچک ۸۸ درصد ، گروه متوسط ۷۹ درصد و گروه بزرگ با ۱۰۵ درصد به مجموع عملکرد ۹۶ درصدی دست یافته ایم .

ضربی ، تشریح کرد : در مقایسه وضعیت عملکرد طی پنج ماهه اول امسال و مدت مشابه گروه طراحی ، ساخت و تعمیرات شناورهای بزرگ در سال ۱۴۰۰  با تولید ۵۷۵۴ تُن و در مدت مشابه ۸۸۳۶ تُن با رشد ۵۳ درصدی ، گروه طراحی ، ساخت و تعمیرات شناورهای متوسط در سال گذشته  1670 تُن و در مدت مشابه ۲۹۴۰ تُن با رشد ۷۶ درصدی ، گروه طراحی ، ساخت و تعمیرات شناورهای کوچک ۹۶۷ تُن و مدت مشابه ۱۲۲۴ تُن با رشد ۲۶ درصدی و در مجموع ایزوایکو در پنج ماهه پارسال ۸۳۹۱ تُن و در مدت مشابه امسال ۱۳۰۰۰ تُن با رشد ۵۵ درصدی را شاهد بودیم .

وی ، در خصوص  بدهی های مجتمع تصریح کرد: عمده بدهی ما به بانک توسعه اسلامی است که در خصوص ساخت حوضچه خشک و جرثقیل دریایی است  که ۴ قسط آن پرداخت شده  و در خصوص ۴ قسط باقیمانده با بانک مذکور در حال مذاکره هستیم.

مدیر عامل ایزوایکو  ، اضافه کرد : از دیگر بدهی های ما به بانک ملی،  ملت ، سازمان تامین اجتماعی و اداره کل امور مالیاتی است که بصورت اقساط در حال پرداخت است .

این مسئول در خصوص اشتغالزایی،  مطرح کرد: جهت ساخت هر کشتی ۱۲۰۰ شغل بصورت مستقیم ایجاد می شود.

ضربی ، با بیان اینکه زمان تعیین شده و استاندارد برای ساخت کشتی ۱۸ تا ۲۴ ماه است ، ادعا کرد : با توجه به اعتماد به ساخت کشتی در زمانبندی استاندارد  در قراردادهایی که منعقد می شود ما متعهد می شویم اگر در این زمان کشتی تحویل نشود تمام جریمه ها را می پذیریم.

وی با اشاره به اینکه  برای اولین بار تعمیر کشتی گاز بر در این شرکت انجام شده است، خاطرنشان کرد: ۲۵ فروند کشتی نفت‌کش از شرکت نفت در این شرکت تاکنون در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

ضربی، مطرح کرد : برای اولین بار یک کشتی مسافربری بزرگ با نام سانی در مجتمع ایزوایکو در حال تعمیر است که با نهایت دقت و ظرافت اقدامات لازم درباره این شناور در حال انجام است.

مدیرعامل ایزوایکو با بیان اینکه در بخش پیمانکاری کمبود نیروی انسانی داریم ، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از درآمدهای این شرکت از محل تعمیرات تأمین می‌شود و این در حالی است که توانایی ساخت کشتی در اندازه‌های مختلف و با قابلیت‌های متنوع در این مجتمع صنعتی وجود دارد.

وی ، بیان داشت : دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، مدارس و شرکت‌های دانش بنیان هم از ظرفیت ایزوایکو استفاده کنند و این امکان فراهم هست که افراد دارای طرح و ایده برای اجرایی کردن آن از ظرفیت‌های این مجتمع استفاده کنند.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) ادامه داد: همچنین بزودی واحد تحقیق و توسعه‌ای خواهیم داشت که می‌تواند به شرکت‌های دانش بنیان برای اجرایی کردن طرح‌های دریایی کمک کند.

این مسئول تاکید کرد: فرآیندهای تولید را یکپارچه و فناوری را بروزآوری خواهیم کرد و از ظرفیت‌های منطقه استفاده خواهیم کرد، همچنین ظرفیت جدیدی در برنامه داریم که در دریا در حوزه های نفت و گاز به مشتریان خدمات دهیم که برای این منظور باید واحد شناوری ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: سعی داریم در تعهدهای مالی خوش نام بوده و بدهی‌های خود به برخی بانک ها را پیگیری و تعهدها را بروزرسانی کنیم.

بنا به گفته ضربی، بهبود سیمای عمومی و ارتقاء برند ایزوایکو از برنامه‌های مهم مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران است.

وی تصریح کرد: رسالت اصلی ایزوایکو کمک به منطقه از طریق ایجاد اشتغال است، تنها نیاز مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران کار است، به ما کار بدهند، نظارت کرده و مطالبه کنند، آبروی خود را می‌گذاریم که به موقع تعهدهایی خود را اجرا کنیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) تاکید کرد: برای انجام به موقع تعهدها باید ارزش مشترک کار و تامین تولید کنیم، باید بهره‌وری را افزایش داده و به نیروی انسانی توجه کنیم، مشتری مداری و تلاش در جهت خشنودی و جلب رضایت مشتریان را مد نظر قرار خواهیم داد.

ضربی گفت: تلاش مستمر خواهیم داشت تا به اهداف تعریف کرده برسیم، مثبت اندیشی و تحول پذیری را افزایش خواهیم داد و حتما سعی می‌کنیم در رفتار سازمانی خود صداقت و وفای به عهد داشته و محصول با کیفیت تولید کنیم.

وی ، اذعان داشت : از نیروهای داخل استان، نیروهای کارآمد و مدیران کارآمدی که هستند کمک خواهم گرفت و از نیروهای بومی که تفکر ایجاد اشتغال و کار داشته باشند استقبال می‌کنیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) اظهار داشت: مدیر پروازی در این مجتمع نخواهیم داشت و خودم هم چهار تا پنج شب در هفته را حتی در این مجتمع می‌خوابم.

وی اشاره کرد: جایگاه مدیر ایزوایکو ملی و بین المللی است و با توجه به حضور کارفرمایان در همه جا مدیرعامل مجتمع هم باید در همه نشست‌های کارفرمایان و برنامه ریزان داخل و خارج استان حضور داشته باشد و شرکت کند.

ضربی ، ابراز داشت : دفتر بزرگی در تهران نداریم و تمام تمرکز ما بر کشتی سازی است، امیدواریم محیط خوب و آرامش بخشی برای کاربزرگ فراهم کنیم.

مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یادآور شد: از دانش آموزان و دانشجویان برای بازدید از این مجتمع دعوت می‌کنیم و در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی تا حد ممکن به آنها کمک خواهیم کرد.

وی افزود: علاقه‌مند به حضور دانشگاه‌ها در مجتمع و فعالیت شرکت‌های دانش‌ بنیان در اینجا و تبادل دانش و تجربه هستیم و از داشتن مشارکت با شرکت‌ها دانش بنیان استقبال می‌کنیم.

وی در خصوص ساخت موتور شناورهای دریایی ، توضیح داد : موتورهای دریایی در ابعاد کوچک در کشور ساخته شده و نمونه‌هایی از موتورهایی تا ۳۰۰۰ اسب بخار هم تولید شده است و ورق‌های فولادی مناسب با دریا در خوزستان و اهواز تولید می‌شود.

خبرنگار: جمیله دبیری نیا

انتهای پیام