به همت اتاق بازرگانی هرمزگان با حضور محمد رضا صفا رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان ، علیرضا نصیری رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان ، حسن روحانی تازیانی نائب رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان ، پیام رضایی دبیر کل اتاق بازرگانی هرمزگان  ، رئیس انجمن جوانان اتاق بازرگانی هرمزگان و  جمعی از تجار و کارآفرینان جوان دفتر انجمن جوانان کارآفرین هرمزگان افتتاح شد .

به گزارش صبح دریا نیوز ، رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان با بیان اینکه یکی از ارکان اتاق ایجاد انجمن ها جهت پیشرفت اقتصاد و کارآفرینی در استان است ، گفت : برای پشبرد این اهداف انجمن کارآفرینان جوان اتاق بازرگانی هرمزگان به همت جوانان بازرگان و کارآفرین اتاق بازرگانی هرمزگان که سرمشق آن سینا راد است ایجاد شد .

محمد رضا صفا ، با اشاره به اینکه امیدوارم این انجمن پایه جذب جوانان نخبه کارآفرین در هرمزگان باشد ، عنوان کرد : همانطور که تا به حال حمایت های بی دریغی از سوی اتاق بازرگانی از انجمن های دیگر شده است قول می دهیم با تمام امکاناتی که در اختیار داریم از این انجمن نخبه حمایت کنیم .

صفا هدف از ایجاد این انجمن را آشنایی  جوانانی که وارد چرخه بازرگانی ، تجارت ، صنعت ، معدن و کشاورزی  می شوند با ابعاد کارهای اجتماعی و اقتصادی و زیرساخت های اقتصادی مشخص شده و حمایت و گسترش ایده ها و خلاقیت های جوانان و همچنین ایجاد اشتغال دانست .

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان ، با بیان اینکه  این انجمن با حمایت و گسترش ایده ها و خلاقیت های جوانان پایه ریزی شده است، مطرح کرد :  ترویج و سرعت بخشیدن به کارآفرینی و توسعه فضای کسب کار، هدف عمده تاسیس انجمن جوانان کارآفرین است.

این مسئول در رابطه با اعتبارات این انجمن ، یادآور شد : اتاق بازرگانی هرمزگان  از صفر تا ۱۰۰ کنار انجمن بوده و با در اختیار گذاشتن تمام امکانات مجموعه تحت مدیریت اتاق و سالن های اتاق بازرگانی و هر چیزی که این انجمن و جوانان نیاز داشته باشند در کنارشان هستیم و در حد توان  فراهم می کنیم .

صفا در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد : در سه ماهه آتی ۲ انجمن صنایع استان هرمزگان و انجمن کارآفرینان بانوان راه اندازی می شود .

وی در پایان  از خریداری مکانی جهت استقرار انجمن ها در سال آینده خبر داد .

نائب رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان:

مسیر توسعه از مسیر تبدیل و تغییر عبور می کند

نائب رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان نیز در این آئین گفت : اقتصاد همیشه در گذر است و مسیر توسعه نیز از مسیر تبدیل و تغییر عبور می کند و نقطه اتکاء این مهم را جوانان به وجود می آورند .

حسن روحانی تازیانی ، افزود : در سراسر جهان و همچنین در ایران اتاق بازرگانی توجه ویژه ای به حضور جوانان جهت توسعه و پیشبرد اهداف با تکنولوژی و امکانات مدرن و به روز  دارد  و این مهم با تشکیل انجمن کارآفرینان جوان اجرایی شده است .

روحانی تازیانی ، عنوان کرد : با توجه به جوان بودن اعضای این انجمن یکی از امتیازات  پیوند بین تجربه ، خلاقیت و نوآوری در اقتصاد و تجارت است .

وی ، با بیان اینکه اتاق های بازرگانی  بحث های حاکمیتی را ندارند و همیشه طبق قانون بحث های مشورتی را دارند ، مطرح کرد :  انجمن ها به عنوان بحث مشورتی باید جهت تصمیمات بهتر برای بخش کارآفرینی مسائل این بخش را جهت شناسایی ، تسهیل و رفع نیازهای کارآفرینی جوانان  به دستگاه حاکمیتی و اجرایی منتقل کنند .

نائب رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان ، با اشاره به اینکه مشاغلی که با توجه به تکنولوژی و گذر زمان تغییر کرده اند به روز رسانی شوند ، خاطرنشان کرد : همیشه جوان ها در خط مقدم آکادمیک در خصوص اقتصاد و تجارت فعالیت داشته اند اما باید توجه داشت که تجربه و نسل پذیری در حوزه اقتصاد بسیار حائز اهمیت است و تلفیقی از حضور جوانان و افراد باتجربه در این رسته می تواند به پویایی اقتصاد کمک کند را نمی توان نادیده گرفت .

رئیس انجمن جوانان کارآفرین اتاق بازرگانی هرمزگان:

اعضای جوان انجمن  از تجربیات اعضای باتجربه اتاق بازرگانی هرمزگان  بهره مند شوند

 

رئیس انجمن جوانان کارآفرین اتاق بازرگانی هرمزگان ، در  آئین افتتاح دفتر انجمن جوانان کارآفرین اتاق بازرگانی هرمزگان با قدردانی از حمایت های رئیس و سایر اعضای اتاق بازرگانی هرمزگان برای تشکیل این انجمن گفت : براساس اساسنامه انجمن جوانان کارآفرین اتاق بازرگانی هرمزگان، جوانان تا سن ۳۹ سالگی می توانند عضو انجمن شوند.

سینا راد، با بیان اینکه حوزه فعالیت انجمن جوانان کارآفرین اتاق بازرگانی هرمزگان در سطح استان است ، خاطرنشان کرد : اعضای جوان ، باانگیزه و پرانرژی این انجمن  از تجربیات اعضای باتجربه اتاق بازرگانی هرمزگان نیز بهره مند شوند  تا به رشد و پویایی لازم برسند و مهارت های مدیریتی و کارآفرینی را بیاموزند.

راد ،  افزود :  انجمن  نوپای جوانان کارآفرین اتاق بازرگانی بر اساس  قانون بهبود محیط کسب و کار تاسیس شده است.

وی ، توضیح داد: در بین ۳۲ اتاق بازرگانی در کشور انجمن جوانان کارآفرین هرمزگان که در بهمن ماه سال گذشته تاسیس شد به عنوان نهمین انجمن در کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس انجمن جوانان کارآفرین اتاق بازرگانی هرمزگان ، با بیان اینکه امیدواریم  تشکیل این انجمن موجب تقویت فضای کسب و کار برای جوانان باشد ، درخواست کرد : مسئولان  برای رفع موانع و  کمک به پیشرفت کارآفرینی در کنار و حامی ما باشند.

 

پایان خبر /

خبرنگار : جمیله دبیری نیا