مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان گفت: در حال حاضر پروژه خط انتقال گاز به شهرستان بندرلنگه، گازرسانی به ۴۹ روستا و دو شهر در دست اجرا و بیش از ۴۵۰ روستا و ۱۲ شهر نیز در مرحله مطالعه، طراحی و پیمان‌سپاری شرکت گاز استان هرمزگان قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز، فواد حمزوی در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب، اظهار داشت: در حال حاضر، پروژه خط انتقال گاز به شهرستان بندرلنگه، گازرسانی به ۴۹ روستا را در دستور کار دارد که روند عملیاتی شدن آن‌ها از پیشرفت مطلوبی برخوردار است و با به ثمر رسیدن این پروژه های گازرسانی، بیش از ۲۲ هزار و ۵۲۵ خانوار روستایی و شهری از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

حمزوی افزود: در سال جاری پروژه‌های گازرسانی به شهرهای میناب، بندرلنگه، بندر کنگ، فارغان و سرگز احمدی نیز در مرحله پیمانسپاری است و با گازرسانی به این مناطق، نیز حدود ۱۰۰ هزار خانوار از این نعمت خدادادای برخوردار می‌شوند.

وی اظهار کرد: گازرسانی به بیش از ۱۷۰ واحد صنعتی و نیروگاهی نیز در سال جاری در مرحله مطالعه و طراحی قرار دارد.

حمزوی بیان کرد: اواخر سال گذشته نیز با تکمیل گازرسانی به ۳ شهر و ۱۰ روستا، ۹ هزار و ۸۹۴ خانوار از این نعمت الهی برخوردار شدند.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از طرف مقام معظم رهبری که مزین به تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است، تصریح کرد: شرکت گاز استان به عنوان توزیع کننده یکی از مهمترین اقلام سبد انرژی مردم و صنایع مستقر در استان همواره حامی تولید و صنعت بوده و در راستای تحقق اهداف ترسیم شده توسط رهبری معظم انقلاب، برنامه های ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار داده است.

حمزوی تاکید کرد: گسترش محدوده تحت پوشش مشترکین این سوخت پاک و جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع، موجب صرفه جویی قابل توجه و اشتغال آفرینی بسیار خوبی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان در پایان، بیان کرد: برای نخستین بار در کشور قرارداد طراحی، ساخت و راه‌اندازی آنالیزور تشخیص و اندازه‌گیری ترکیبات مرکاپتان جهت انتقال، ذخیره سازی و توزیع گاز طبیعی با پژوهشگاه صنعت نفت به امضا رسید، ضمن آن که قرارداد طراحی و خلق دانش فنی به منظور تعیین زمان مناسب تعویض فیلتر گاز به جای DP سنج های موجود و ساخت یک نمونه اولیه آن نیز با یک شرکت دانش بنیان به عقد قرارداد رسید و امید است در سال جاری این محصول تولید شود.

انتهای پیام