معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد هرمزگان گفت : ۱۱۳ واحد نیروگاه خورشیدی با ظرفیت پنج کیلووات از ابتدای امسال تاکنون برای اقشار کم درآمد و تحت حمایت کمیته امداد راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حسین فخاری در تشریح این خبر ، افزود : از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۸ متقاضی واجد شرایط برای دریافت تسهیلات پنل خورشیدی به بانک معرفی شدند که ۱۱۳ نفر از این تعداد موفق به دریافت تسیهلات و راه‌اندازی نصب نیروگاه شدند.

فخاری با بیان اینکه برای راه‌اندازی هر واحد نیروگاه خورشیدی ۱۲۰ میلیون تومان هزینه شده است ، تصریح کرد : پارسال ۱۲۷۱ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در استان راه‌اندازی شد که ساخت این نیروگاه‌ها، برای خانوارهای دو تا سه نفره شغل ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه مددجویان این نهاد با اجرای طرح تولید برق خورشیدی و فروش آن صاحب درآمد پایدار می‌شوند، عنوان کرد : رویکرد این نهاد توانمندسازی، خوداتکایی و کسب درآمد برای خانواده‌های نیازمند تحت حمایت و اقشار کم درآمد، افزایش تولید برق و کمک به مسائل زیست محیطی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان هرمزگان با اشاره به اینکه مجموع تولید برق هر نیروگاه خانگی روزانه ۳۰ کیلووات و سالانه ۹۵۰۰ کیلووات ساعت است ، افزود : بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، برق تولیدی این نیروگاه‌ها، طبق تعرفه شرکت توزیع برق از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد خریداری و هزینه به حساب بانکی آن‌ها واریز می‌شود.

فخاری با بیان اینکه نصب نیروگاه‌های خورشیدی تنها برای خانوارهایی است که به دلیل کهولت سن یا از کارافتادگی توانایی انجام کار ندارند و اظهار کرد : بیشترین متقاضیان نصب نیروگاه‌های خورشیدی هرمزگان مربوط به شهرستان‌های بستک ، بندرعباس ، میناب و بندرلنگه است.

پایان خبر /