استاندار هرمزگان گفت : با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه ای می‌توان آمار بیکاری هرمزگان را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز ، فریدون همتی در شورای مهارت استان هرمزگان که با حضور علی اوسط هاشمی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد با اشاره به اینکه در هرمزگان سرمایه گذاری سنگین ملی صورت گرفته است گفت: تقاضای وسیعی برای اشتغال در استان داریم و نرخ مشارکت اقتصادی استان بالای ۴۹ است.

وی افزود: استعدادهای هرمزگان در حال پویائی و شکوفایی است و ما در این حوزه نیاز به برنامه ریزی دقیق داریم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه استانداردهای ملی در حوزه آموزشی مشاغل تدوین شده است گفت: با به روزرسانی آموزش‌ها استان‌ها می‌توانند از نیروی کار مسلط به شرایط روز بهره ببرند.

وی افزود: استان هرمزگان ظرفیت بسیار زیادی برای ایجاد اشتغال دارد، با وجود این توانایی ها نباید در استان دغدغه بیکاری داشته باشیم و بیکاران ما باید به حدی کم باشد که از استان های دیگر پذیرش افراد جویای کار داشته باشیم.

همتی تصریح کرد: این امر زمانی محقق می‌شود که ما توانسته باشیم نیروی ماهر و متخصص تربیت کرده باشیم در این صورت آمار بیکاری کاهش خواهد یافت.

استاندار هرمزگان با اشاره به توسعه سواحل مکران از نیاز استان به ترتیب نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌ها خبر داد و گفت: می‌توان در قالب یک تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مشکل تربیت نیرو را حل و بلافاصله این نیروها را جذب بازار کار کرد.

همتی بیان کرد: قدرت مهارت می تواند در استان معجزه کند و مسائل و مشکلات جامعه را حل کند و مدیران هم باید در بخش های مختلف تسهیل گر امور مرتبط با آموزش و مهارت محور کردن مشاغل باشند.

استاندار هرمزگان گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید محور این کار باشد و دستگاه های دیگر باید از نیروهای آموزش دیده و دارای مهارت هرمزگان استفاده کنند تا شاهد کاهش آمار بیکاری باشیم.

گفتنی است در انتهای این جلسه تفاهم نامه دوجانبه با رویکرد فناورانه با محوریت کارآفرینی و نگاه به جمعیت فعال اقتصادی و همچنین ایفای نقش موثر در رشد اقتصادی و استفاده بهینه از فرصت‌ها و منابع انسانی به منظور رفع نیاز کلیه طرح‌های توسعه‌ای اقتصادی دولتی و غیر دولتی استان، تفاهمنامه‌ای بین دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان به نمایندگی از استانداری هرمزگان و علی اوسط هاشمی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور منعقد شد.