به مناسبت 15 ام اسفند و روز ملی درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی، 250 اصله درخت بومی در شهر بندرعباس کاشته شد.

به گزارش صبح دریانیوز، مراسم درختکاری با حضور مهدی نوبانی شهردار بندرعباس، مصیب نظری رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ، عیسی عباسی و حسن سالاری از اعضای شورای اسلامی شهر، شهرام آرمان رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهری، مریم پاسالار مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندرعباس، کارکنان سازمان سیما و منظر، خادم یاران رضوی، و دانش آموزان و فعالان محیط زیست برگزار شد.

مهدی نوبانی شهردار بندرعباس در این مراسم گفت: به بهانه روز پانزدهم اسفند، روز ملی درختکاری، و جهت افزایش سرانه فضای سبز و زیباسازی شهر، ۲۵۰ اصله درخت بومی و مثمر در بلوار شهید رجائی بندرعباس کاشته شد.

این مسئول هدف از این مراسم را ترویج فرهنگ درختکاری، احیا و گسترش فضای سبز شهری جهت افزایش جریان انرژی، سرسبزی و طراوت و پویایی شهر برشمرد و افزود: کاشت درختان بومی و سازگار با محیط زیست از رویکردهای اصلی شهرداری بندرعباس در حال حاضر است.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به تغییرات الگوهای آب و هوایی و اقلیمی و مشکلات محیط زیستی ناشی از آن، بیان داشت: کاشت درختان باعث بهبود کیفیت هوای شهر با جذب گرد و غبار و ذرات معلق تا زمان شست و شو و بارندگی می شود، و همچنین با جذب دی اکسید کربن و گازهای آلاینده میزان آلایندگی را به حداقل رسانده و در کاهش گرمایش زمین موثر واقع می شود.

پایان خبر/