مدیرعامل نیروگاه بندرعباس از ساخت و بازسازی 4 ‌قطعه تخصصی در این نیروگاه ، با استفاده از توان داخلی و در راستای رفع موانع تولید ، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، داریوش محمودی عنوان کرد : در راستای اجرای تعمیرات ‌اساسی واحد ۳۲۰ مگاواتی شماره ۴ بخار و با استفاده از توانمندی و دانش متخصصان این نیروگاه، ساخت تجهیزاتی مانند دیفیوزرهای هوا، گاز و مازوت، اکسپنشنهای کانال دود G.R.FAN، اکسپنشن‌های کانال دود به‌سمت دودکش، بسکت‌های سرد، میانی و گرم و لوازم داخلی و نازل‌های مشعل‌ها در دستور کار قرار گرفت.

محمودی افزود : ساخت این تجهیزات در قالب ۴ پروژه، به‌ترتیب، ۸۸ عدد دیفیوزرهای هوا، گاز و مازوت، ۲ عدد اکسپنشن‌های کانال دود G.R.FAN، دو عدد اکسپنشن‌های کانال دود به‌سمت دودکش و ساخت ۱۰۰ تن بسکت‌های سرد، میانی و گرم مربوط به لانگستروم‌های بویلر و سیل‌های آن، تماما با وسایل داخل میسر شد.اکسپنشن‌ در نیروگاه وسیله‌ای است برای جبران کردن ارتعاش‌ها و افزایش طول کانال‌های بویلر که در متعادل کردن هوای سرد و گرم واحد نقش موثری دارد.

وی تصریح کرد : استفاده از ظرفیت متخصصان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در تعمیرات اساسی و نیمه‌اساسی واحدها، تمایل شرکت‌های دیگر را در به‌کارگیری از مهندسان نیروگاه دوچندان کرده است.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس اضافه کرد : با توجه به شرایط تحریم و موانع موجود در تامین قطعات خارجی، استفاده از توانمندی‌های ساخت داخل ، بهترین گزینه برای تامین قطعات جهت تولید برق پایدار، حمایت از تولیدکننده‌های داخلی، کمک به اشتغال و صرفه‌جویی ارزی و ریالی است ، که با خودباوری متخصصان این نیروگاه، تاکنون محقق شده است.

پایان خبر /