معاون وزیر صمت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت : در مجموعه سازمان صنایع کوچک کشور بیش‌از ۲۲۸طرح صنعتی و۵۹۷ پروژه زیرساختی در ایام دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد که ۲۹طرح از این تعداد در هرمزگان به بهره برداری رسید.

به گزارش صبح دریا نیوز ، فرشاد مقیمی در مراسم آغاز عملیات اجرایی نخستین کارخانه انحصاری ساخت و تولید فولاد زنگ نزن در ایران بیان داشت: در دور دوم سفر رئیس جمهور به  هرمزگان و دهه مبارک فجر ۷ناحیه صنعتی با حضور وزیرصمت به بهره‌برداری رسید که جزء مصوبات سفر بودند.

 وی ادامه داد :۸۶ واحد صنعتی متوقف راکد با حضور رئیس‌جمهور احیا شد و هرمزگان به‌عنوان استان رتبه اولی در این زمینه اعلام شد.

 معاون وزیر صمت بیان کرد: بیش‌از ۴۱۰ واحد صنعتی در سراسر کشور به اجرا درآمد و ۷۰ هزار نفر اشتغال نیز در این زمینه ایجاد شده‌است.

 مقیمی با اشاره به اینکه به دنبال این هستیم که هیچ واحد  صنعتی متوقف نشوند ابراز کرد: دراین‌رابطه در دولت سیزدهم ۴۹۰۰ واحد صنعتی افزایش ظرفیت تولید داشته‌اند.

 وی با اشاره به زنجیره تولید فولاد در استان هرمزگان گفت: هرمزگان در زمینه تولید فولاد یکی از استان های نقش آفرین است که در ان سرمایه‌گذاری زیادی انجام شده است.

 وی با اشاره به اینکه در برخی از زنجیرها و حلقه‌های تولید با ضعف مواجه هستیم گفت ؛ هم زمان تولید فولاد داریم و به دلیل ضعف در زنجیره تولید موجب می‌شود واردکننده آن نیز باشیم.

 وی بیان کرد : همچنین با انجام اسکراپ یک زنجیره پرارزش افزوده در استان خواهیم داشت.

 وی همچنین به ایجاد نیروگاه های سیکل ترکیبی اشاره کرد و گفت: کسانی که می‌خواهند نیروگاه‌های متعددی در کشور داریم که بخش سیکل ترکیبی آن انجام نشده است و سرمایه‌گذاران باید مدول دوم این نیرو گاه ها را راه اندازی کنند.

 وی اشاره کرد: توجه به حوزه نیروگاه های خورشیدی یکی از راهکارهای تأمین انرژی در کشور است که  به‌لحاظ زیرساخت امکانات آن را داریم.

 وی با بیان اینکه کرد: مجموعه سرمایه‌گذاری در دنیا در زمینه تولید و توسعه انرژی به سمت انرژی‌های سولار است که ما نیز آمادگی همراهی با سرمایه‌گذار را در این زمینه داریم .

وی بیان کرد: دراین‌رابطه دو پیشنهاد داریم اگر زمین دارید به نیروگاه خورشیدی تبدیل کنید و مجوز شهرک صنعتی غیردولتی دراین‌رابطه برای شماصادر می‌شود و اگرنه در شهرک‌های تخصصی در کشور خصوصاً در استان‌های یزدو کرمان که بهترین نقاط ازلحاظ دما و رطوبت، زاویه تابش خورشید در  دنیا هستند نیز می توانید سرمایه گذاری کنید که در این رابطه ما آمادگی لازم درجهت ایجاد زیرساخت‌ها و قرار دادن آن در اختیار شما داریم.

پایان خبر /