مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با توجه به اینکه باید نگاه عادلانه‌ای در مناطق عشایری استان داشته باشیم ، گفت : ۸۴۰ دانش‌آموز عشایری در دورافتاده‌ترین نقطه استان مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، محمد قویدل بیان داشت : دانش آموزان عشایری هرمزگان در ۲۶ مدرسه در سراسر استان هرمزگان مشغول به تحصیل هستند که در سال تحصیلی جدید تعداد این دانش‌آموزان ۱۰ درصد افزایش داشته است.

قویدل با اشاره به اینکه ۶۷ درصد مدارس هرمزگان ، روستایی و عشایری هستند ، بیان کرد : ۲۳ مدرسه عشایری در مقطع ابتدایی و سه مدرسه در مقطع متوسطه در شهرستان‌های حاجی‌آباد و میناب به ارائه خدمات به دانش‌آموزان می‌پردازند که در آینده‌ای نزدیک نیز در سایر نقاط عشایرنشین استان همچون بشاگرد و فین بندرعباس مدرسه عشایری خواهیم داشت.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مدارس عشایری ، توجه به کیفیت مدارس عشایری را از اولویت‌های مهم این نهاد عنوان کرد و گفت : هیچ تفاوتی بین دانش‌آموزان مدارس عشایری و سایر دانش‌آموزان استان وجود ندارد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش هرمزگان با توجه به علاقه‌مندی عشایرنشینان به امر آموزش و تحصیل اظهار کرد : از آنجایی که عشایر در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی دارند ، بنابراین توجه به تحصیل این دانش‌آموزان و ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در مدارس عشایری ضرورت دارد.

پایان خبر /