مدیر کل دفتر توسعه ورزش حرفه ای و امورباشگاه های وزارت ورزش و جوانان گفت : ساماندهی باشگاه های ورزشی کشور در دستور کار جدی قراردارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، دکتر سیروس احمدی در جلسه هم اندیشی و دوره آموزش آشنایی با دستورالعمل رتبه بندی باشگاه های ورزشی کشور در بندرعباس گفت :تهیه و ابلاغ این دستورالعمل رتبه بندی باشگاه های کشور یکی از دغدغه های دکتر سجادی مقام عالی وزارت و دکترپولادگر معاون ورزش قهرمانی و وزش حرفه ای وزارت بود.

 احمدی ، افزود : در گذشته رتبه بندی خاصی برای باشگاههای ورزشی کشور وجود نداشت که درسال ۱۴۰۲ با پیگیری های لازم این اتفاق به بهترین شکل ممکن انجام شده است و دستورالعمل رتبه بندی و نرخ گذاری در فروردین و اردیبهشت ماه جاری به سراسر استانها ابلاغ شده و درحال حاضر این جلسه برای نحوه اجراو پیاده کردن بهتر این دستور العمل برگزار شده است که در سال جاری لازم الاجراست.

وی عنوان کرد: این دستورالعمل هم بصورت صد در صد کامل نیست ومی بایست با نظرات کارشناسانه از سراسرکشورکمک شود تا رفع ایرادات شود.

 احمدی در بخشی از سخنانش با اشاره به اینکه این موضوع را امسال عملیاتی وشروع کردیم که امیدواریم رتبه بندی لازم انجام شود و گام دوم این حوزه اینکه این موضوع در ماه جاری می بایست نرخ گذاری باشگاه های ورزشی انجام شود.

 مدیر کل دفتر توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاههای وزارت ورزش و جوانان مطرح کرد: در حوزه صدور مجوز کمیسیون ماده ۵ میانگین صدور پروانه بهره برداری درهر استان ۲۲۰ روز زمان می برد که طبق دستورات که باید برای یک پرونده بهره برداری فعالیت یک رشته مثلا بدنسازی یا والیبال یا بسکتبال صدور پروانه شود ۲۲۲ روز زمان براست و با نشستی که با مدیران ستادی در وزارت داشتیم انشاا… این موضوع به یک هفته یا ۱۰روز برسد.

مدیر کل دفتر توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه های وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: دستورالعمل رتبه‌بندی باشگاه‌های ورزشی به همراه تعرفه‌ جدید ابلاغ خواهد شد که این مساله به جهت ساماندهی باشگاه‌ها است که از تاکیدات مقام عالی وزارت است که این قانون اصلاح و بازنگری تاخدمات بیشتری به مردم ارائه شود.

 وی در خصوص نظارت بر باشگاه‌های ورزشی در سطح کشور ، اضافه کرد : می بایست که نظارت برباشگاه هارا زیاد کنیم و در این دفتر کمیته بازرسی و نظارت فعال شده و نمایندگان استان‌ها با حضور در باشگاه ها به ویژه باشگاه‌های بدنسازی به زودی نظارت‌ها بیشتر خواهد شد.

احمدی تصریح کرد: با همکاری دستگاه‌های متولی در خصوص جمع‌آوری پروتئین ها ومکمل‌های ورزشی از باشگاه‌های بدنسازی اقدام وحتما می بایست جلوگیری شود.

 وی با بیان اینکه باید زمینه ورود سرمایه گذاران برای مجوز و احداث مجموعه های ورزشی درکشور اظهار داشت : درحال حاضر حدود ۲۵ یا ۲۷ هزار باشگاه در کل کشور دراختیار داریم سامانه جدیدی در حوزه دفتر امور باشگاه ها انجام شده که امیدواریم بروز رسانی و موضوع رتبه بندی باشگاه های کشور به باشگاه ها ابلاغ شود.

 احمدی با اشاره به این دستورالعمل به باشگاه های گفت : باشگاه های ورزشی می بایست در سامانه خود ارزیابی را انجام دهند که ۷۰ تا ۸۰درصد کار در حوزه امورباشگاه های ادارات کل ورزش وجوانان در استانهارا آسانتر می کند.

وی درپایان یادآورشد: ما بدنبال برگزاری دوره های آموزشی برای باشگاه ها داران هستیم و سرفصل ها این دوره ها آماده شده که توسط آقایان زارعیان و رشیدی بزودی به استان ها ابلاغ خواهد شد یا به صورت متمرکز توسط خود وزارت ورزش و جوانان دوره های آموزشی و باشگاه داری را برنامه ریزی و برگزار می کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان در این جلسه ضمن خیرمقدم به مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه های وزارت ورزش و جوانان و سایرمدعوین اظهارداشت: نظارت بر فعالیت باشگاه‌های ورزشی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل ورزش و جوانان است و به همین منظور این اماکن به طور مستمر مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

 مظفرمهری خادمی نسب بیان داشت: : در راستای اهداف اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان مبنی بر سوق دادن مردم به ورزش و ایجاد نشاط در جامعه ، بایدنرخ باشگاه های ورزشی کنترل شده و در حد توان پرداخت اقشار مختلف مردم باشد .

مهری خادمی نسب عنوان کرد : امیدواریم بارعایت دستورالعملها وقوانین ومقررات ابلاغی ازسوی وزارت شرایط رضایت سرمایه گذاران در عرصه ورزش با در نظر گرفتن بهترین شرایط برای خدمات گیرندگان فراهم شود.

گفتنی است ، جلسه هم اندیشی و دوره آموزش آشنایی با دستورالعمل رتبه بندی باشگاهای ورزشی کشور بمدت یک روزبا حضور دکتر سیروس احمدی مدیرکل دفتر توسعه ورزش حرفه ای وزارت ورزش و جوانان، دکتر خادمی مدیرکل ورزش و جوانان وجمعی از معاونین و کارشناسان ورزش وامور باشگاههای جنوب کشور درسالن جلسات بندرحقانی بندرعباس برگزار شد.

 پایان خبر /