نائب رئيس شورای اسلامی شهر بندرعباس خطاب به رییس جمهور ، گفت : حالا که قرار است انتزاع و الحاق موجب آبادانی و خوشحالی عده ای شود ، مرحمت بفرمائید لارستان استان فارس و کهنوج استان کرمان را که بیشترین قرابت فرهنگی و تعاملات اجتماعی را با هرمزگان دارند به این استان الحاق نمائید.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، یعقوب دبیری نژاد در نطق پیش از دستور نود و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس ، اظهار کرد : خبر سفرهای رئیس جمهور به استانها و مناطق کشور موجب امیدواری استانهای دور افتاده از مرکز سیاسی کشور است.

دبیری نژاد ادامه داد : استانهایی که سالها بُعد مسافت از تهران و فقدان نیروی انسانی پایتخت نشین، هنوز آثار عقب ماندگی را از چهره نحیفشان پاک نکرده است. اما گاهی همین سفرها ممکن است باتلاق بی عدالتی استانهای محروم را عمیق تر کنند.

وی افزود : از جمله این سفرها، سفر آیت الله رئیسی، رئیس جمهور محترم به استان فارس بود که متاسفانه باز هم شیپور جنگ و اختلاف و تفرقه میان فارس و هرمزگان در آن نواخته شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد : سفری که در آن الحاق فارس به دریا باز هم در سرتیتر درخواست های نمایندگان استان فارس و در راس آنها استاندار نمک نشناس اسبق هرمزگان بود.

دبیری نژاد خطاب به رئیس جمهور ، گفت : باور بفرمائید ما مردم هرمزگان همچون گذشته هیچ مشکلی با استفاده ساکنین استان فارس از دریا و تاسیسات بندری هرمزگان نداریم. طی همه این سالها نه تنها مانع نبودیم که حتی زیرساخت‌های تسهیل دسترسی کشور خودمختار فارس را به دریا فراهم نمودیم.

وی اضافه کرد : ای کاش در همان نشست شورای اداری فارس از نمایندگان این کشور تافته جدا بافته سوال می فرمودید که تاکنون کدام تانک و نیروی نظامی در مرزهای هرمزگان از استفاده آنان از دریا ممانعات نموده است؟ مگر نه اینکه تاکنون حتی بسیاری از فرصت های شغلی جوانان تحصیلکرده هرمزگانی را اشغال نموده اند و نه تنها رسم مهمانی را بجا نیاوردند که نمک خوردند و نمکدان شکستند و به جوانان هرمزگانی انگ بیسوادی و عدم توان مدیریتی بر منابع خدادادی استانمان را زدند؟

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد : آقای رئیس جمهور! آقای وزیر کشور! آقایان تصمیم گیر و تصمیم ساز! زمانی که ما هرمزگانی ها برای انتخاب استاندار و مدیران استانی روضه بومی و غیر بومی می‌خوانیم؛ دلیل آن خاطره تلخ استانداری همان شخصی است که چند صباحی استاندارمان بود، سر سفره هایمان نشست، نمکمان را خورد و بر این استان حکم راند و مقدمات جدایی پاره تن هرمزگان را فراهم نمود تا از این جدایی برای خود عبای نمایندگی مجلس بدوزد و نهایتا در همان قامت و برای استوار نمودن صندلی سبز مجلس در جلسه شورای اداری فارس به آبی نیلگون دریای هرمزگان چشم بدوزد.

دبیری نژاد با بیان اینکه آیا به ما هرمزگانی ها حق نمی دهید زبان به گلایه باز کنیم و ریشه مشکلاتمان را در عدم دلسوزی مدیران غیر بومی بدانیم ، اضافه کرد : تا کی قرار است هرمزگان نردبان آزمون و خطای نیروی انسانی سایر استانها باشد؟

وی ادامه داد : آقای رئیس جمهور! هرمزگان پاره تن ایران است و گاوبندی پاره تن هرمزگان. ما هم مردم همین کشوریم و برای دفاع از مرزهای ایران عزیز، جان پدران و برادرمان را تقدیم ایران اسلامی نمودیم و امروز به دولت مردمی شما چشم دوخته ایم. چرا باید قربانی زیاده خواهی های تفرقه افکنان در کشور خود خوانده فارس باشیم؟

نائب رئیس شورای شهر بندرعباس عنوان کرد : انتزاع گاوبندی از هرمزگان نه تنها هیچ ثمره ای برای توسعه منطقه ای نخواهد داشت، بلکه شکاف اختلاف و احساس بی عدالتی و کدورت در سابقه تاریخی مراودات دوستانه مردم هرمزگان با جنوب فارس را عمیق تر خواهد کرد.

دبیری نژاد اظهار کرد : اگر اتصال به دریا می تواند موجب توسعه فارس باشد، چرا هرمزگان با ۱۵۰۰ کیلومتر ساحل، همیشه در صدر شاخص فلاکت و بیکاری قرار دارد؟ چرا رتبه آموزش و پرورش هرمزگان در یکسال ۱۵ پله سقوط می کند و کک هیچکس نمی گزد؟ چرا بعد از ۱۲ سال و تعویض دو دولت با دو گرایش کاملا متضاد سیاسی هیچ کدام حتی عرضه علم نمودن پایه های پل خلیج فارس برای اتصال جزیره قشم به سرزمین اصلی را نداشته اند؟ آیا بازهم دست آمریکا و اسرائیل درکار است یا بی عرضگی دلتمردان ادوار مختلف؟

وی گفت : حالا که قرار است انتزاع و الحاق موجب آبادانی و خوشحالی عده ای شود، مرحمت بفرمائید لارستان استان فارس و کهنوج استان کرمان را که بیشترین قرابت فرهنگی و تعاملات اجتماعی را با هرمزگان دارند به این استان الحاق نمائید.

نائب رئیس شورای شهر بندرعباس با بیان اینکه هر بار که موضوع انتزاع مطرح می شود، داغ دلمان تازه می شود ، اضافه کرد : یادمان می آید که اولین منطقه آزاد کشور در قشم هرمزگان تاسیس شد، اما هنوز حتی آخرین منطقه آزادی نیستیم که بتوانیم مجوز تردد خودروهای منطقه آزاد را در مرکز استان کسب کنیم.

یعقوب دبیری نژاد افزود : باز هم یادمان می آید جزیره کیش با وجود فاصله هزاران کیلومتر از پایتخت، عملاً جزئی از تهران و سهم هرمزگانی ها از کیش فقط مشاغل کارگری است.

دبیری نژاد تصریح کرد : بازهم یادمان می آید معادن فاریابمان را استان کرمان برد و کرمانی ها امروز چشم طمع به معادن شمال هرمزگان دارند که با واکنش غیرتمندانه همکارانم در شورای اسلامی روستاهای منطقه کوهشاه احمدی همراه شده است تا شاید صدای مظلومیتمان به گوش مبارک برسد.

وی عنوان کرد : بازهم یادمان می آید که بیش از ۷۰ درصد واردات کشور از بیخ گوشمان عبور می کند اما تولید کننده و تاجر خرد هرمزگانی برای ارسال کالایش به مرکز کشور باید از هفت خان رستم عبور نماید تا حاصل عمرش را توقیف نکنند. بازهم یادمان می آید ۶۰ درصد تولید بنزین و سهم عمده ای از فولاد در مرکز هرمزگان تولید می شود، و آلودگی و بیماری اش سهم ما و پرداخت مالیات سهم تهرانی های عزیز تر از جان.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت : یادمان می آید بزرگترین پالایشگاه های نفت و گاز کشور را داریم اما جوانیمان را در صف های بنزین و به دوش کشیدن کپسول گاز می گذرانیم.

یعقوب دبیری نژاد خطاب به رییس جمهور ، افزود : بدانید گنده گویی های نماینده فارس، هیچگاه به حقیقت نخواهد پیوست، فقط داغ دل هرمزگانی ها را تازه خواهد نمود که چهل و اندی سال پس از انقلاب نجابت این مردم را پای سادگی و بی زبانی آنها گذاشته اید. اگر دولت فخیمه تان نمی تواند داغی از دلمان بزداید، مرحمت فرمائید و بیش از این با کلامتان و تصمیمات بدون پشتوانه عقلی و علمی و منطقی ما را آزار ندهید و صبرمان را امتحان نکنید.

دبیری نژاد تصریح کرد : جای بسی تاسف است که یک به ظاهر عالم دینی در سیستان و بلوچستان، حل مشکل فلسطین را نه تنها نابودی و محو اسرائیل نمی داند بلکه همصدا با سکولارهای شیعه نمای داخلی، خواستار به رسمیت شناختن دولت اسرائیل و در کنار آن دولت فلسطین می شود.

وی بیان کرد : باید تاسف خورد برای اسلامی که به ظاهر عالم آن هنوز نمیداند رژیم منحوس اسرائیل که هم سرگذشت و هم عاقبت و آینده آن در قران کریم ذکر شده است، قبله گاه اول مسلمین جهان را بعنوان پایتخت سیاسی خود قرار داده و با حفاری های زیر زمینی قصد نابودی مسجد الاقصی را دارد. آن وقت شما دم از دولت اسرائیل می زنید؟ دولتی که اولین قبله گاه مسلمانان را پایتخت سیاسی اعلام کرده؟ صد البته این قبیل عالمان بی عمل که فقط برای دیگران نسخه می پیچند و حرف و عملشان یکی نیست ، چه در مذهب تسنن و چه در مذهب شیعه اصلی ترین عامل عقب ماندگی جهان اسلامند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس خطاب به مولوی عبدالحمید ، گفت : جناب مولوی عبدالحمید، بجای دلسوزی برای مردم اسرائیل لطفا کمی به وضعیت دختران مظلوم افغانستانی که توسط مریدان و شاگردانتان در حکومت طالبان از حق تحصیل و ساده ترین حقوق اجتماعی و حتی حضور در پارک ها محروم شده اند رسیدگی کنید، مشکلات مردم اسرائیل پیشکشتان.

دبیری نژاد در پایان خاطرنشان کرد : قطعا ما امثال شما را نماینده اهل سنت نمیدانیم. نماینده واقعی اهل سنت ائمه جمعه و جماعاتی هستند که در هر شهر و روستا مردم را به یاری فلسطین مظلوم و آزادسازی قدس شریف ندا می دهند. نه همچون جنابعالی که برای مخالفت با نظام جمهوری اسلامی حاضرید حتی ندای مظلومیت امت رسول الله را نشنوید و خودتان را به کوچه علی چپ بزنید.

پایان خبر /