به مناسبت عید سعید قربان ، در مراسمی با حضور استاندار هرمزگان ، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه، نماینده شرق استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل آبفا، فرمانداران جاسک و سیریک، مردم و مسئولان محلی عملیات ۴ پروژه آبرسانی با هدف پایداری نیاز آبی ۱۱۲ روستا و یک شهر دارای تنش آبی در دو شهرستان سیریک و جاسک با سرمایه گذاری بخش خصوصی و همچنین اعتبارات پروژه های محرومیت زدایی، جهاد آبرسانی و استانی به مبلغ ۵ هزار و ۷۰ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، استاندار هرمزگان در این مراسم با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر توسعه سواحل مکران دارند ، گفت : مجموعه دولت نیز در راستای این فرمایشات به طور ویژه برای آبادانی این مناطق تلاش می کنند.

مهدی دوستی افزود: رئیس جمهور در سفر قبلی به استان تاکید ویژه ای آبرسانی به سواحل مکران کرد که این اقدامات در همین راستا در حال انجام است.

دوستی عنوان کرد: ما نیز تلاش خواهیم کرد تا با اجرای پروژه هایی همچون آبرسانی خدمات مطلوبی به مردم ارائه دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در آئین آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها با بیان اینکه دولت به دنبال رفع دغدغه های مردم در دورترین نقاط کشور است و بر عهد خود در خدمات رسانی به محرومان ثابت قدم است، افزود: دغدغه مسئولان استانی در حوزه آبرسانی نیز هم راستا با سیاست های دولت است و استاندار هرمزگان به عنوان نماینده عالی دولت، تامین نیاز آبی مردم را اصلی ترین برنامه خود می داند که آغاز عملیات اجرایی پروژه های امروز که به مناسبت عید قربان کلنگ زنی شد موید همین موضوع است.

عبدالحمید حمزه پور در تشریح جزئیات ۴ پروژه آبرسانی در شرق هرمزگان با اشاره به اینکه شرق استان به کارگاه آبرسانی تبدیل شده است، گفت: این پروژه ها در ۲ شهرستان سیریک و جاسک کلنگ زنی شد که با تکمیل این پروژه ها جمعیتی بالغ بر ۷۰ هزار نفر از اجرای آن بهره مند می شوند.

حمزه پور اضافه کرد: در اجرای آبرسانی به مناطق یاد شده، ۱۵۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع، ۳ باب مخزن و ۲ باب ایستگاه پمپاژ احداث و یک باب ایستگاه پمپاژ نیز اصلاح خواهد شد.
وی در ادامه به آئین کلنگ زنی آب شیرین کن کاشی کرتی جاسک اشاره کرد و گفت: این آب شیرین کن در شبانه روز ظرفیت شیرین سازی ۳۳۰۰ متر مکعب آب را دارد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال احداث خواهد شد.

مدیر عامل آبفای هرمزگان در ادامه به آغاز عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای تحت پوشش مجتمع شرق جاسک اشاره کرد و افزود: با هدف تامین نیاز آبی مردم این منطقه، ۳۴ کیلومتر خط انتقال و ۱۰.۵ کیلومتر شبکه توزیع و یک باب مخزن یکهزار متر مکعبی احداث می شود.
وی با بیان اینکه این پروژه در قالب جهاد آبرسانی تکمیل می شود، تصریح کرد: مجری آبرسانی به مجتمع روستاهای شرق جاسک نیروی دریایی سپاه است که با اعتبار ۷۱۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

به گفته مدیرعامل آبفا، نیاز آبی ۶ روستای مورد هدف از محل چاه های منطقه سدیچ تامین می شود.

حمزه پور همچنین به دیگر پروژه آبرسانی که در قالب اعتبارات محرومیت زدایی، جهاد آبرسانی و استانی به مناسبت عید قربان آغاز شد، اشاره کرد و گفت: مردم روستاهای غرب جاسک نیز با اجرای این طرح از محل سد جگین تامین آب می شوند.

وی ، مطرح کرد: این پروژه نیازی آبی ۴۱ روستا را در غرب این شهر تامین خواهد کرد که آب مورد نیاز جمعیت ۲۳ هزار نفری افق طرح از محل سد جگین تامین می شود.

حمزه پور به حجم عملیات این پروژه ها اشاره کرد و گفت : در اجرای این پروژه ۴۱ کیلومتر لوله گذاری، یک باب مخزن و یک باب ایستگاه پمپاژ انجام خواهد شد و با هدف استفاده از ظرفیت موجود یک باب ایستگاه پمپاژ نیز بهسازی خواهد شد.

وی همچنین به آغاز عملیات اجرایی آبرسانی از آب شیرین کن زیارت تا مخزن گروک و مجتمع سرارود در شهرستان سیریک اشاره کرد و گفت: سال گذشته با اجرای عملیات آبرسانی در بخش بمانی سیریک شاهد تحقق وعده دولت به مردم بودیم، امسال نیز دولت به روند تامین نیاز آبی مردم این شهرستان ادامه داد و به مناسبت عید قربان عملیات آبرسانی به ۴۲ روستای سیریک را آغاز کرد که در قالب اعتبارات محرومیت زدایی و جهاد آبرسانی تکمیل می شود.

به گفته مدیرعامل آبفا، نیاز آبی این مناطق از آب شیرین کن زیارت تامین خواهد شد که تاثیر به سزایی در پایداری آب شهرستان سیریک خواهد گذاشت.

سردار زارع معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی سپاه نیز با بیان اینکه فرصت اجرای پروژه های جهاد آبرسانی به این مجموعه واگذار شده است، ابراز امیدواری کرد: با سرعت پروژه ها را تکمیل می کنیم تا مردم این مناطق به آب پایدار دست پیدا کنند.

حسین رئیسی نماینده مردم شرق استان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : آب به عنوان نیاز اساسی مردم در اولویت است که مردم جاسک و سیریک چشم انتظار تکمیل این پروژه ها هستند تا شاهد پایداری وضعیت آب شرب مناطق خود باشند.

پایان خبر /