رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از برج فناوری هرمز بر لزوم استفاده از فناوری های نوین و استفاده از توان فنی و اجرایی شرکت های دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سید جواد سادات فیرزنی با اشاره به تحولات روز افزون در حوزه فناوری و ارتباطات ، بر اهمیت این فناوری ها در توسعه و پیشرفت حوزه مسکن و راه تأکید کرد. وی با بیان اینکه فناوری ها نوین می توانند موجب بهبود وضعیت فعلی مسکن باشند گفت : از نخبگان در و فعالان حوزه مسکن درخواست داریم با ورود به حوزه مسکن و ارائه ایده های نوآورانه و فناورانه در این صنعت تسهیلگری نمایند.

سادات از پیشرفت های پارک فناوری در هرمزگان نیز ابراز رضایت کرد و افزود : این پارک را به عنوان یک نمونه موفق از استفاده از فناوری های نوین در حوزه های مختلف می باشد.

وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت های همه جانبه از بخش نخبگانی کشور تصریح کرد: استفاده از فناوری های نوین در صنعت ساختمان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است، لذا بدون همراهی و حمایت نخبگان امکان پذیر نمی باشد.

رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه فناوری های نوین می توانند بهبودهای چشمگیری در عملکرد و کیفیت ساختمان ها به ارمغان بیاورند، از فناوران هرمزگانی درخواست نمود تا در این حوزه پروژه های نوآورانه تعریف نمایند.

سادات با بیان اینکه سرمایه گذاری در بخش مسکن نیازمند اعتمادسازی است گفت: شرکت های دانش بنیان و فناور می توانند در این بخش کمک شایانی ارائه نمایند.

علیرضا نصیری رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد پارک و دستاوردهای آن گفت : حوزه مسکن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما مفتخریم از اینکه میزبان تعدادی از نخبگان در حوزه مسکن و صنایع وابسته این صنعت در هرمزگان می باشیم.

نصیری افزود : ما از انتقال و بهره برداری از فناوری های نوین به صنعت ساختمان و راه استقبال می کنیم و از تمام ظرفیت خود برای توسعه آن بهره خواهیم برد.

وی در پایان تصریح کرد : با هم افزایی و همگرایی میان پارک ها و اداره کل راه و شهرسازی میتوان به نتایج مطلوب دست یافت، اگر این همراهی ها پشتوانه وزارتخانه های مطبوع را نیز به همراه داشته باشد با سرعت بیشتری به نتیجه مورد نظر دست می یابیم.

گفتنی است ، رئیس مرکز توسعه و سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی در پایان ضمن پیشنهاد انعقاد تفاهمنامه مشترک پارک و اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان جهت هم افزایی میان دو سازمان از شرکت های حوزه مسکن و راه مستقر در پارک علم و فناوری هرمزگان بازدید کرد.

پایان خبر /