مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان ، میزان واردات خودور سواری از طریق بندر شهید باهنر در ۶ ماهه سال جاری را یکهزار و ۳۱ دستگاه اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، حمیدرضا محمدحسینی تختی افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون با افزایش روند واردات خودرو ، یکهزار و ۳۱ دستگاه خودرو سواری در بندر شهید باهنر وارد شده که از این میزان ۳۰۰ دستگاه امور ترخیصی آنها توسط گمرک انجام شده است.

محمدحسینی تختی ادامه داد : تعداد ۷۳۱ دستگاه خودرو در حال ترخیص از گمرک بندر شهید باهنر وجود و با پایان روند قانونی، بدون هیچ معطی از بندر خارج خواهد شد.

وی افزود : بیشتر این خودروها از نوع هیوندای النترا ساخت کشور کره بوده که از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت : ظرفیت و زیرساخت‌های مناسب این بندر برای واردات و ترانزیت ماشین‌آلات سبک و سنگین آن را به نقطه عطفی در پیشبرد اقتصاد دریا محور و افزایش مراودات با کشورهای همسایه تبدیل کرده است.

محمدحسینی تختی با اشاره به موقعیت و ظرفیت مناسب این بندر برای واردات و ترانزیت خودرو یادآور شد : تعرفه‌های مناسب خدمات لجستیکی، فاصله نزدیک با بنادر کشورهای همسایه، دارا بودن انبارهای مسقف و مجهز و تجهیزات مناسب پورت اپراتوری، این بندر را به جایگاه مناسبی در عرصه واردات، ترانزیت خودرو در منطقه تبدیل کرده است.

بندر شهید باهنر یکی از بنادر چندمنظوره استان هرمزگان و جزو بنادر فعال و قدیمی ایران محسوب می‌شود که در شهر بندرعباس قرار دارد. این بندر سومین بندر ترانزیتی ایران و دومین بندر بزرگ استان هرمزگان بوده که در امور صادرات کالای غیرنفتی، نفتی، حمل‌ونقل کالا، ترانزیت و حمل‌ونقل مسافری داخلی و بین‌المللی نقش ویژه‌ای دارد.

پایان خبر /