رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه تا پیش از دولت سیزدهم سالانه ۷۰ هزار تُن محصول گلخانه‌ای از این استان به خارج کشور صادر می‌شد ، گفت : در حال حاضر سالانه حدود ۱۳۰ هزار تُن محصول یعنی حدود ۲ برابر از گلخانه‌های هرمزگان صادر می‌شود.

به گزارش صبح دریانیوز ، عباس مویدی افزود : محصولات گلخانه‌ای شامل انواع فلفل دلمه‌ای رنگی ، گوجه فرنگی ، خیارسبز و بادمجان بوده که بیشتر به مقصد کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ، اوراسیا ، روسیه و آسیای میانه صادر شده است.

مویدی بیان کرد : سطح زیرکشت گلخانه‌های هرمزگان تا پایان سال ۱۴۰۰ یعنی تا قبل از دولت سیزدهم حدود ۵۰۰ هکتار بود که با حمایت‌های وزارت جهادکشاورزی و پیگیری استاندار، این میزان اکنون به حدود ۹۰۰ هکتار رسیده است.

وی اظهار کرد : میزان تولیدات محصولات گلخانه‌ای نیز تا قبل از دولت سیزدهم در هرمزگان ۱۰۵ هزار تُن در سال بود که با افزودن ۷۵ هزار تُن محصول به ۱۸۰ هزار تُن یعنی حدود ۲ برابر رسیده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی هرمزگان بهره‌وری در بخش کشاورزی و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای را یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت سیزدهم و از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی عنوان کرد و گفت : درحال حاضر حدود ۹ هزار نفر در واحدهای گلخانه‌ای هرمزگان مشغول به فعالیت هستند که پیش از دولت سیزدهم این تعداد پنج‌هزار نفر بوده است.

مویدی ادامه داد : شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد، میناب و رودان از مناطق مهم تولید محصولات گلخانه‌ای هرمزگان است.

پایان خبر /