معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در سفر به هرمزگان این استان را پیشرو در اجرای سامانه های نوین آبیاری عنوان کرد و گفت : کاهش مصرف آب و افزایش راندمان از مهمترین محاسن اجرای این طرح هاست.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، صفدر نیازی شهرکی طی سفر یک روزه به شرق استان هرمزگان ، ضمن بازدید از طرح های آب و خاکی این منطقه اظهار داشت : هرمزگان ، استان پیشرو در اجرای سامانه های نوین آبیاری در راستای سیاست وزارت جهاد کشاورزی در زمینه افزایش راندمان و بهره وری است.

وی در بدو ورود به بندرعباس یا حضور در نهالستان باغو این شهر از سامانه نوین آبیاری اجرا شده در این نهالستان بازدید کرد و افزود: استفاده از سیستم های نوین آبیاری در بخش کشاورزی به کاهش مصرف آب و افزایش تولید کمک می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر با حضور در جمع کشاورزان رودان از چندین نقطه این شهرستان به ویژه طرح های حوزه آب و خاک، بازدید کرد و درخواست های کشاورزان را جهت بررسی و مطالعه دریافت کرد.

نیازی شهرکی همچنین با حضور در مسجد جامع شهر هشتبندی واقع در شهرستان میناب شنونده درخواست های کشاورزان این منطقه بود و هشتبندی و توکهور را قطب کشاورزی هرمزگان به ویژه در کشت صیفی‌جات خارج از فصل عنوان کرد.

گفتنی است ، دیدار با نمایندگان کشاورزان شهرستان میناب، و بررسی مسائل و مشکلات طرح تجمیع اراضی کشاوری بخش بندرزک شهرستان از دیگر برنامه های دکتر صفدر نیازی شهرکی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به شرق هرمزگان بود .

شایان ذکر است ، صفدر نیازی شهرکی در معیت نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور شهرستان میناب را جهت بازدید از طرح های آبخیزداری و بیابان‌زدایی شهرستان‌های سیریک و جاسک ترک کردند.

پایان خبر /