مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت آب شهر سوزا با وارد مدار شدن واحد جدید آب شیرین کن این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه تا پیش از این ظرفیت آب شیرین کن سوزا ۱۲۰۰ متر مکعب در شبانه روز بود ، تصریح کرد : با نصب و نوسازی تجهیزات جدید ، ۸۰۰ متر مکعب در شبانه روز به ظرفیت سوزا اضافه و در حال حاضر تولید این آب شیرین کن ۲ هزار متر مکعب در شبانه روز است.

حمزه پور در تشریح جزئیات این پروژه افزود : با هدف افزایش ظرفیت تولید آب شیرین در سایت سوزا، سرمایه گذار اقدام به توسعه حوضچه آبگیر دریا، احداث یک باب پیش تصفیه بتنی به ظرفیت ۳ هزار متر مکعب و طراحی و ساخت پکیج آب شیرین کرده است.

وی افزود : با افزایش ظرفیت سایت آب شیرین کن سوزا، زمان آبگیری کاهش و مشکلات کم آبی که پیشتر در این شهر وجود داشت ، مرتفع شد.

مدیرعامل آبفا اضافه کرد : هزینه ایجاد این تاسیسات ۲۰ میلیارد تومان می باشد که توسط بخش خصوصی و در قالب قرارداد خرید تضمینی انجام شده است.

گفتنی است ، با افزایش ظرفیت آب شیرین کن شهر بندری سوزا که در جنوب سواحل قشم واقع شده است، جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر از اجرای این پروژه بهره مند شدند.

پایان خبر /