مدیر عامل جدید منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با حضور در دفتر امام جمعه شهر دشتی و مدیرعامل موسسه خیریه انعام با شیخ دریایی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریا نیوز در هرمزگان، در این دیدار شیخ دریایی با اشاره به مشکلات کلی شهرستان،موضوع اشتغال جوانان در منطقه ویژه،اولویت اشتغال بومیان،رفع دغدغه آلودگی های زیست محیطی و حمایت ها و همکاری های منطقه ویژه از شهرستان در حوزه مسئولیت های اجتماعی،زیرساختی و طرح های آبادانی از جمله مهمترین موضوعات و مباحثی دانست که خواسته عمومی مردم شهرستان پارسیان از مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان است.

امام جمعه شهر دشتی با اشاره به جنوبی بودن علامه اظهارداشت:صادقانه بگویم که من دکتر علامه را از بسیاری از بومی ها، بومی تر می دانم و تعصب و همیت ایشان در بکارگیری نیروهای توانمند و جوان پارسیانی را  تحسین کرده و این حجم از حکم به نیروهای بومی را در ده سال اخیر در این منطقه آن هم در مناصب مهم گامی بزرگ برای آینده این شهرستان می‌دانم  و این اقدام ایشان شایسته تقدیر است.

شیخ دریایی با اشاره به اینکه باید درهیات مدیره این شرکت از بومیان استفاده کرد اظهار داشت:ما جوانان و نیروهای متخصصی داریم که میتوانند در پست های های حساس شرکت حضور داشته باشند و شرکتی شوند و این حق نیروهای بومی است.

وی تاکید کرد:هر چند از علامه که هم خود در بدنه صنعت بوده و اشراف کامل به این منطقه دارد و هم به عنوان فرزندی از خطه جنوب،درد آشنا به مشکلات این منطقه بود انتظاری غیر از این نمی‌ رفت.

مدیرعامل موسسه خیریه انعام دشتی با اشاره به اهداف این موسسه،جمع آوری اموال موقوفه و خیریه و صرف آن در موارد ضروری، کمک به بیماران فقیر و مستضعف جهت درمان، کمک به معلولین، خدمات برای ایجاد زمینه تحصیل مستضعفان، خدمات در جهت رشد و پیشرفت در زمینه فرهنگی و ورزشی،کمک به زلزله‌زدگان،سیل زدگان،ایتام را از اهم این اهداف برشمرد که تاکنون  فعالیت چشمگیری داشته است و منطقه ویژه اقتصادی پارسیان می‌تواند بازوی خوبی برای این موسسه در جهت پیشبرد اهداف بشر دوستانه اش باشد.

امام جمعه شهر دشتی در پایان اظهار داشت: اقدامات خوبی در بعد مسئولیت های اجتماعی اتفاق افتاده و دیدارهای مختلف با امامان جمعه و شوراها به عنوان نمایندگان مردم نشان از خاکی بودن و مردمی بودن مدیرعامل منطقه ویژه می باشد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که  با تلاش و همدلی،بزودی شاهد استقرار صنایع در منطقه ویژه باشیم و با ورود صنایع و سرمایه‌گذاران،شاهد رفع مشکل بیکاری و اشتغال جوانان این منطقه باشیم.

علامه ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام زیبا و انسانی یکی از موضوعات مهم در امر موسسات خیریه، کمک رسانی افراد خیر و بزرگواریست که با حمایت مالی و معنوی خود می‌توانند کمک بسزایی برای نیازمندان باشند. در واقع تمام آنچه از ثروت دنیا برای یک نفر می‌ماند همین است که لبخندی بر دلی بنشانی و دست افتاده‌ای را بگیری. لذا خدا را شاکریم که هنوز خیرین نیکوکاری هستند که همواره کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را برای اقشار آسیب‌دیده و نیازمند اهدا می‌کنند و قطعا ما از این پیشنهاد استقبال می‌کنیم.

وی  پیشنهاد داد که خیرین در حوزه کارآفرینی ورود کنند و با راه اندازی یک موسسه خیریه کارآفرین و زدن کارخانه جات به نیازمندان کمک کنند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با اشاره به اینکه منطقه ویژه پارسیان یک منطقه ملی است که میلیاردها تومان هزینه می‌شود تا در این منطقه صنایع سنگین مستقر شوند ولی متاسفانه این منطقه در رکورد کامل به سر می برد و  عملکرد پارسیان  منفی (زیر صفر) بود،با یک کار جهادی و تیمی و با حمایت مردم و مسئولین توانستیم این منطقه را احیا کنیم.

وی افزود:در بعد مسئولیت های اجتماعی لازم به ذکر است که منطقه ویژه اقتصادی پارسیان همواره به مسئولیت های اجتماعی نگاه ویژه ای داشته و طبیعتا حضور سرمایه‌های انسانی منطقه‌ای و بومی و به کارگیری آنها در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان می‌تواند بدنه اجتماعی جامعه محلی را به حوزه صنعت متصل کند و این اتصال باعث می‌شود شرایط برای توسعه همه جانبه فراهم‌تر شود و من این توانایی را در تک تک نیروهای بومی این شهرستان می بینم و در حدود سی نفر جذب منطقه ویژه و هفتاد نفر جذب در سالکو اولویت را بر نیروی بومی گذاشتیم.

علامه تاکید کرد:قطعا هر موفقیت و دستاوردی در اینجا حاصل شود مردم نیز در آن سهیم هستند و بدون شک با تعامل و ارتباط دو سویه خواهیم توانست بر بسیاری از مشکلات و کمبودها غلبه کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بیان داشت: منطقه ویژه پارسیان موظف است که در این شهر و روستاهای اطراف آن زیرساخت‌های لازم را آماده کند، همچنین با ورود به حوزه مسائل اجتماعی، مردم را جدای از خود نبیند ولی همه اینها ملزم به حضور صنایع،استقرار صنایع و تولید است چرا که با تولید ارزش افزوده حاصل می‌شود.

علامه با اشاره به اینکه از آغاز فعالیت در منطقه ویژه، توانستیم با ورود به حوزه زیرساخت، جذب سرمایه‌گذار، اصلاح ساختار در منطقه ویژه، صادرات و واردات به صورت ویژه اقدامات ارزنده‌ای انجام دهیم ولی جوانان جویای کار باید بدانند با ورود سرمایه گذاران و پروژه ها ما قادر خواهیم بود نیرو جذب کنیم در غیر اینصورت امکان جذب و قول جذب یک ادعای واهی است از همه بزرگان،مسئولین خواست واقعیت ها را به مردم بگویند و با همراهی و همدلی زمینه ساز ورود سرمایه گذاران به این شهرستان باشند.

وی با اشاره به اینکه پروژه های در دست اجرا با سرعت خوبی در حال اجرا است گفت: اسکله هفت و هشت منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در مراحل پایانی ساخت قرار دارند و بزودی افتتاح خواهند شد،اسکله سه هم از پیشرفت نسبتاً خوبی برخوردار است، هم اکنون نیز کشتی ها در اسکله شماره پنج بندر پارسیان که بهمن ماه سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت پهلوگرفته اند و ما توانستیم همزمان با تکمیل و اخذ مجوزها بیش از ۵۰۰ هزار تن صادرات داشته‌ باشیم و این پتانسیل وجود دارد که به هدف نهایی یعنی همان ۱۹ پست اسکله نیز برسیم.

مدیرعامل هاب سوم پتروشیمی ایران عنوان داشت: از سازمان ایمیدرو، نماینده پرتلاش و خستگی‌ناپذیر غرب استان، مجموعه استانداری هرمزگان، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، فرمانداری و مسؤولان استانی و شهرستانی و پرسنل خوب منطقه ویژه تقدیر و تشکر می‌کنم که با انسجام خوب، مشکلات را از پیش رو برداشته‌اند و به دوران رکود و تعطیلی این منطقه پایان دادند.

انتهای پیام