در آستانه هفته بزرگداشت سالمندان ، سومین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان هرمزگان به ریاست مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح دریانیوز ، سومین جلسه شورای ساماندهی سالمندان استان به ریاست حمید رضا زارعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان و با حضور سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان و جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی عضو شورا در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید.

حمید رضا زارعی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان در جریان برگزاری این جلسه با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب و دقیق برای دوران سالمندی سالم و استفاده از تجارب ارزنده سالمندان اظهار داشت : پدیده سالمندی قابل پیشگیری نیست؛ اما با مراقبت و مواظبت، می توان شرایطی را فراهم ساخت که سالمند خود را فرد مفیدی احساس کند.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاثیر حضور مردم و مسئولین در بین سالمندان مراکز نگهداری در ایجاد نشاط و تقویت روحیه در بین این گنجینه های ارزشمند افزود : انجام حمایت های  عاطفی  و معنوی تاثیر بسزایی در افزایش روحیه خودباوری در میان سالمندان دارد.

وی تصریح کرد : امیدواریم مسئولان و مدیران دستگاههای اجرایی بتوانند با تعامل و هم افزایی بیشتر چشم انداز نوینی را در مسیر  خدمت رسانی به سالمندان ترسیم نمایند.

سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان نیز در این نشست تصریح کرد : سالمندان گنجینه های ارزشمند و گرانبهای جوامع هستند و می توان از اطلاعات و تجربه های سالمندان در پیشبرد اهداف سازمانی و توسعه کشور استفاده کرد.

جهانشاهی تاکید کرد : آگاهسازی جامعه نسبت به شرایط و نیازمندی های دوران سالمندی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مناسب و همچنین حمایت های اجتماعی مطلوب با حفظ کرامت سالمندان باید در دستور کار همه دستگاه ها قرار گیرد.

وی اضافه کرد : برای خدمت به سالمندان بهترین روش استفاده از تجربیات  ارزشمند آنان است .می توان با برنامه ریزی هدفمند و اقدام مناسب از تجربه و دانش آنها در مسیر بهره وری حوزه های گوناگون استفاده کرد و اینگونه انگیزه و امید به زندگی را در آنان ارتقا بخشید.

مدیرکل بهزیستی هرمزگان همچنین یادآور شد : از تاریخ ۸ لغایت ۱۴ مهرماه گرامیداشت هفته سالمندان را پیش رو داریم که فرصتی مغتنم برای تکریم و پاسداشت این قشر گرانقدر است.

سامیه جهانشاهی اظهار امیدواری کرد : با همکاری و همراهی هرچه بیشتر دستگاههای اجرایی عضو شورا بتوانیم قدم های موثری را در راستای ساماندهی سالمندان استان برداریم.

شایان ذکر است ، در ادامه هریک از اعضا پیرامون دستور کار جلسه به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداخته و بحث و تبادل نظر در این خصوص صورت پذیرفت.

پایان خبر /